6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Gies

Router voor iBook G4 en twee windowsmachines

Ik heb nu een Topcom wireless router en een Wanadoo live box. Het probleem is dat de Topcom wireless router er heel vaak mee ophoudt, wat ik nu echt helemaal zat ben. Opsturen heeft geen zin want dat heb ik al een keer gedaan en de garantie is nu voor de tweede keer verlopen. Mijn vraag aan jullie is welke wireless router kan ik het beste aanschaffen die geen problemen kent?1?

Ik zou eventueel een PCI kaart kunnen kopen voor de LiveBox van Wanadoo maar weet niet of dit wel op en top werkt?1?

Bijdrager
    HSL

de livebox is al een router, dus het beste wat je kan doen is een acces point gebruiken waar je de routerfunctie van kan uitzetten, dan kom je al snel bij een airport express uit, is heel handig te configgen en werkt zowel op een pc als op een mac:)

Bijdrager
    Gies

Hoe werkt Airport extreme? De Livebox is volgens mij nog geen router aangezien ik er nog geen wireless kaart in heb zitten.

Bijdrager
    wilko

De Livebox is sowieso een router, heeft niks te maken met een wirelesskaart. Die laatste werkt overigens goed, mits de machines niet al te ver van de livebox staan.

Bijdrager
    sypie

Even de verschillen van router en wireless uit elkaar houden, dat scheelt een boel ongemakken.

Een router die zorgt voor het dataverkeer van en naar iedere computer. Wat jou computer nodig heeft krijgt jou computer. Er worden adressen uitgedeeld zodat er geen conflicten tussen computers komen.

Het draadloze gedeelte staat hier los van. Als je een AccesPoint plaatst dan kan jou livebos de adressen blijven uitdelen.

Zou je een draadloze router gaan gebruiken achter de livebox, dan is het dus zo dat 2 apparaten achter elkaar adressen uit gaan delen. Niet dat het heel veel uit gaat maken, maar het is een beetje dubbelop.

De combinatie livebox + Accespoint (ook de goedkoopste trouwens) is de makkelijkste. Alle computers kunnen via je Accespoint het internet op.

En voor een fatsoenlijke accespoint wordt toch vaan een Linksys geadviseerd. Simpel in te stellen, snel op internet.

Hoop dat dit iets duidelijker maakt?

Bijdrager
    Gies

Dank voor de hulp heb inmiddels een kaartje gekocht voor de Livebox (is tegenwoordig van orange i.p.v. Wanadoo)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.