7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Pietervanos

Router vervangen voor Airport Express

Graag zou ik mijn Huawei hg655d willen vervangen voor een Airport Express (1e generatie), nu probeer ik dit d.m.v. het Airport configuratie-programma.
    Na enkele stappen te hebben doorlopen geeft het configuratie-programma aan dat ik de kabel die in de router zit in de AE moet steken, dit is alleen onmogelijk omdat de DSL aansluiting om de Huawei router een smaller stekkertje heeft dan de aansluiting op de AE…

Iemand enige idee hoe ik de Huawei router kan vervangen door een AE

Bijdrager
    Sanjeev

In dit geval is de Huawei ook de modem, je kunt de router functie uitzetten, maar moet dan alsnog deze met een kabel aansluiten op de Express om deze het router werk te laten doen.

Oja: dat gaat dus niet, ikzelf heb hetzelfde maar dan met een modemrouter van UPC met daarop een Export Extreme.

De Huawei is een Modem+Router.

Bijdrager
    Pietervanos

Dus als ik het goed begrijp kan ik niet alleen de AE gebruiken en de Huawei in zijn geheel ‘weggooien’?

Bijdrager
    TheBigZ

Correct.

Bijdrager
    Pietervanos

Oke duidelijk, dank!

Bijdrager
    SunKeeper

Een RJ11-stekker past ook in een RJ45-aansluiting, al zou je denken van niet.

Alleen werkt dat hier niet i.vm. het type signaal wat er door komt, daar kan een AirPort niets mee.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Theoretisch is het zo,

Via het RJ11 stekkertje komt het DSL signaal binnen in het modem en wordt via een router verder geschikt gemaakt voor gebruik.

In jou geval zou je het routergedeelte uit moeten zetten (zg brug modus) je krijgt dan DSL in het modem en de uitgang van het modem naar de AE, via een RJ45 kabeltje, die, AE, fungeert dan als router en zorgt ervoor dat jij kan werken zoals je wilt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.