13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    wido

router tips gevraagd

Beste mensen,
    Ik zoek een goede router voor een netwerk waarin een iMac, iPad, iPhone en iPods en ook nog een twee Windows pc’s goed werken. Ik heb kabelinternet via UPC en maak ook gebruik van Sonos.
    Is de Apple Extreme Base Station hiervoor het beste of kan ik toch beter iets anders gaan gebruiken?
    Tips zijn zeer welkom!
    Alvast bedankt.

Moderator
    unSOUND

Ik ben zelf enorm te spreken over mijn Airport Extreme, en dan zowel over het gemak van instellen, als het benaderen de machine van buitenaf, wat allemaal goed werkt.

Maar er zijn ook mensen die zweren bij andere merken. De D-link en Netgear routers hebben ook een grote groep blije gebruikers.

Bijdrager
    hokkie
    Bijdrager
    MacKevin11

Ik gebruik ook NETGEAR en daar ben ik zeer over te spreken.
    De router kun je volledig instellen (zodra je verbonden bent via routerlogin.net via je webbrowser).

Alles werkt geweldig!

2 Windows 7 pc’s (bekabeld)
    1 MacBook Pro (draadloos, en in bijna het hele huis de volle snelheid (40mbps))
    De WiFi komt tot achter in de tuin!
    De 2 pc’s kunnen de bestanden met elkaar en met mijn MacBook Pro delen, zodat ik bestanden overkan zetten en op kan halen. De 2 pc’s zijn NTFS geformatteerd maar ik kan gewoon op de schijven schrijven via mijn MacBook Pro:)
    Ik heb de mogelijkheid een hardeschijf via usb aan te sluiten en dan kan ik die benaderen via het lokale netwerk, dit tot 300mbps!

Verder is het netwerk zeer stabiel (ligt ook aan de provider maar toch). Nooit problemen gehad.

Ik vind een Apple Express ding iets ook leuk en zo, maar ik vind ze te duur voor wat ze kunnen.
    Ze zijn wel nog wat stabieler omdat mijn NETGEAR router maar tot 2,4ghz gaat en een Apple ding tot 5ghz!

Bijdrager
    hokkie

Wat er al gezegd is, de één wil liever z’n Apple spul koppelen in het netwerk met een AE, de ander maakt dat niet uit en zoekt een prima alternatief…

Bijdrager
    MacKevin11

@hokkie
    Maar er werd gevraagt naar tips voor routers… Of heb ik dat verkeerd?
    Daarom geef ik dus aan dat ik tevreden ben met mijn NETGEAR router en ik dus daarom hem een NETGEAR router ook aan kan bevelen, voor een lagere prijs…

Bijdrager
    hokkie

Ja inderdaad, dus…? wat is het probleem dan?

Bijdrager
    ClickHereNow

Een AE is eenvoudiger en beter als je in een apple omgeving zit. Niet te vergeten zend de AE gelijktijdig zowel 2,4ghz, als 5ghz wifisignalen.

Bijdrager
    jobz

Airport Extreme. Degelijk en mooi. Mijn Sonos router hangt er ook aan.

Ik had alleen paar jaar terug paar keer last van software-update, maar dat is gelukkig verleden tijd.

Bijdrager
    wido

Dank voor de reacties. Waarschijnlijk ga ik voor de Airport Extreme. Daar zijn Windows-pc’s ook goed mee te verbinden?

Bijdrager
    MacKevin11

@wido
    Tuurlijk is het er goed mee te verbinden:p

Je kunt kiezen tussen 2,4ghz en 5ghz, zodat ook echt alle apparaten je netwerk kunnen gebruiken.
    Alle mobieltjes met wifi, tablets, macs, windows pc’s, tv’s, gameconsoles, blu-rayspelers…

Bijdrager
    Eprom

@MacKevin:
    WELKE Netgear routeer heb jij?

Bijdrager
    MacKevin11

@Eprom

@MacKevin:
    WELKE Netgear routeer heb jij?

NETGEAR WNR3500L
    Deze heeft echt enorm veel instellingen:

(Sites blokkeren op bepaalde tijden, computers weigeren of toestaan, automatisch in en uit schakelen, usb apparaten beheren, geschiedenis bekijken, gastnetwerk, extern beheren, limiet instellen, wps-client, draadloze herhaal functie…)

Hij heeft ondersteuning voor:
    WAN, LAN, QoS, DNS, UPnP, IPv6

Ook heeft hij een hoop kanalen en beveiligingen:
    Doorvoersnelheden: 54, 145, 300mbps
    Kanalen: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13
    Beveiliging: Geen, WEP, WPA-PSK (TKIP), WPA2-PSK (AES), WPA-PSK (TKIP) + WPA2-PSK (AES)

Verbinding (verbindingssnelheid (max. 40mbps) / aantal streepjes verbinding):
    00,1 – 10m horizontaal = 40/4
    10,1 – 20m horizontaal = 30/4
    20,1 – 30m horizontaal = 15/4
    1e verdieping = 25/4
    2e verdieping = 15/3

Maar 5 of 40mbps, dat verschil merk je niet eens met gewoon surfen. Ook met downloaden via peer-to-peer programma’s of via het internet merk je dat niet.
    Downloaden via Nieuwsgroepen en dergelijke (NZB programma’s) merk je het wel, maar 15mbps is echt wel snel genoeg;)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.