10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Hayalet

Router R.I.P.

Ja, Linksys router is dood.. lichtjes branden steeds aan/uit.. geen verbinding = van alles geprobeerd maar r.i.p.

dus tijd voor een nieuwe.. welke raden jullie aan..
    het maakt niet uit of het wireless is (4 ports).. als het maar aan kan voor zware downloads & online gamen..

& liefst onder 100,-

let me know.. peace

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Kom zelf is met een paar zou ik zeggen…

Bijdrager
    Hayalet

ehmm de ; Linksys Router WRT54GL

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    applelover123

Airport express
    Airport extreme
    Time Capsule

DOEN!!!
    Beetje aan de dure kant, maar dan heb je wat!!

Inactief
    Anoniem
    ”applelover123″

Airport express
    Airport extreme
    Time Capsule

Lekker onzinnig antwoord…

Bijdrager
    snipper

Als je je zo min mogelijk met onduidelijke netwerkinstellingen bezig wil houden, als je wil dat het ‘gewoon werkt’ en je hoeft geen krantenwijk te lopen om je router te kunnen betalen..

Koop dan een Airport Extreme. Niet de goedkoopste maar het werkt wel en het scheelde mij uren frustratie.

Meeste routers werken met een ‘web interface’, dus moet je instellingen doen via je browser. Ik heb maar al te vaak meegemaakt dat die webinterface alleen met de Windows versie van internet explorer werkt. Of nog erger: via een speciaal programmaatje, wat (ook) alleen op Windows draait.

Afgezien daarvan gebruikt elke fabrikant weer andere standaardinstellingen, andere termen voor zaken als NAT en port forwarding en een andere logica bij het instellen ervan.

Dat moeten ze natuurlijk zelf weten, maar het voordeel van een Apple router is dat ├áls je wat moet instellen, je dat met het AirPort-configuratieprogramma kan doen en dat de termen uit de ‘help’ van Apple overeenkomen met de termen in de interface van het AirPort-configuratieprogramma.

Bijdrager
    Pieterr

@snipper: Ook el cheapo routers (Sitecom etc) geven doorgaans weinig problemen om ze (met Firefox op de Mac) via het webinterface te configureren.

Een makkelijke manier om je router te configureren is wat waard, maar aan de andere kant doe je dat configureren maar eenmalig.

Een goede router doet het namelijk gewoon nadat je een paar basic zaken hebt ingesteld zoals de SSID en het WPA2 password.

Laat niet weg dat de AirPort Express en Extreme mooie producten zijn.;-)

Bijdrager
    ultem

Ik ben van mening dat je moet investeren in een goede router, steeds meer apparaten maken gebruik van je thuis netwerkje. Kijk of alle nieuwe features (security, N, etc) ondersteund word

Het configureren van een router moet ook makkelijk gaan. Momenteel heb ik een Airport Extreme, bevalt me prima, staat in de meterkast al maanden te snorren zonder enkel probleem.

Bijdrager
    Juriaan

Ik heb hier nog wel een Airport Extreme liggen ( de versie voor deze, met GB Poorten)
    Stuur maar een PM’tje :wink:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.