9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    rikkie123

router kan niet sneller?

mischien een domme vraag, maar ik heb een 54g router, en nu heb ik een sneller internet verbinding, klopt het dat dan helemaal niet uitmaakt omdat de snelheid draadloos toch niet sneller kan?

als ik mijn internet met netwerk kabel aansluit zie ik 100mbs, en via draadloos 54mbs….

???

groeten rik

Bijdrager
    MacTS

Domme vragen bestaan niet. Het klopt dat jouw internetsnelheid de snelheid van jouw router niet zal kunnen bijbenen, want adsl-snelheden van 54 Mb/s ben ik nog niet tegengekomen.
    Dat je 100 Mb/s ziet als je een netwerkkabel aansluit betekent inderdaad dat jouw netwerk op die snelheid KAN communiceren, maar zoals al gezegd, jouw internetverbinding zal die snelheid niet kunnen bieden. Met draad is dus nog altijd sneller dan zonder. Tegenwoordig is trouwens een netwerksnelheid van 1000 Mb/s al doodnormaal (gigabit).

Bijdrager
    iJoost

Draadloos is in de regel sneller dan je internetverbinding. Maar reken je niet rijk want die 54 Mbit/sec is maar ongeveer voor de helft te gebruiken de rest is overhead.

Die 100 Mbit/sec is de verbinding tussen router en computer en niet de snelheid van je internet-toegang (van de router naar buiten) die is veel lager.

Bijdrager
    rikkie123

maar betekend dat dat ik dus voor niks een snellere internetverbinding genomen heb?

Bijdrager
    Jello
    ”rikkie123″

maar betekend dat dat ik dus voor niks een snellere internetverbinding genomen heb?

Geef eerst eens wat details van je internet verbinding, met name welke snelheid die is.
    100 mbit zal het helaas niet zijn… of toch?
    Heb je een link naar je product? (adsl, kabel . . .)
    Jelle,

Bijdrager
    MacTS
    ”rikkie123″

Huh?? Je begrijpt het nog niet. Zolang draadloos sneller is dan je internetverbinding win je toch altijd? Als je bv eerst een internetverbinding van 4 Mb hebt en gaat dan naar 6 Mb dan ben je toch sneller? Zolang jouw internetverbinding beneden de theoretische 54 Mb/s van je router blijft (nou vooruit met de helft verlies zit je op 27 Mb/s) is het altijd goed.

Bijdrager
    iJoost

De zwakste schakel in de keten is je internetverbinding. En een keten is zo sterk als haar zwakste schakel. Dus je maakt optimaal gebruik van de snelheid van je internetverbinding. Geen vuiltje aan de lucht.:-)

Bijdrager
    Pieterr

Misschien heeft ie wel echt 100 Mbit

Bijdrager
    iJoost

Ga weg.

Ik heb 16 Mbit/sec. Dat blijft voorlopig nog even “best een aardige bandbreedte” hoor!

Is dat begrepen? ;-P

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.