5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Beastie Boy

Router gezocht…maar welke?

Ik ben op zoek naar een (WiFi) router die ik zo kan instellen dat gebruikers (lees kinderen) na een bepaalde tijd geblokkeerd worden.
    Bijvoorbeeld:
    Ik wil graag een router die een bepaald MAC-adres, na bijvoorbeeld een uur, blokkeert voor de rest van de dag en deze pas de volgende dag weer vrij geeft.
    Het zou helemaal geweldig zijn wanneer je ook nog een data limiet aan het zelfde MAC-adres kan hangen.

Wie heeft er een goede tip?

Anoniem

Airport Express/Extreme/Time Capsule staat dit toe.

Bijdrager
    Marius1976

In de router die ik heb kun je volgens mij niet instellen dat hij tijd meet na het eerste access, maar je kunt wel een tijdsperiode instellen waarbinnen er internet access is.

Dus je kunt wel instellen dat bijv. op maandagavond alleen van 19:00 uur tot 20:00 uur internet beschikbaar is. Voor de hele week kan je zo een heel programma instellen.

Echter het principe van: je mag het ‘vanaf nu’ een uur gebruiken, dat kan je (volgens mij) niet instellen.

Ook datalimiet ben ik nog niet tegengekomen ,maar ook nooit naar gezocht.

ik heb een TPLINK WR1043ND … ik heb deze aangeschaft omdat mijn Experiabox niet goed overweg kon met mijn draadloze printer (bonjour) … En deze router doet dat perfect.

Bijdrager
    Marius1976

Oh ja, en in die ik heb kun je wel per ip adres de bandbreedte knijpen. Dat is niet waar je om vroeg, maar dat kan ook zinvol zijn misschien als je niet wil dat er voortdurend van alles wordt gedownload.

Bijdrager
    Beastie Boy

oké, dank voor jullie reacties.
    ik ga eens wat verder ‘inzoomen’ op deze routers…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.