8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Jello

Router doet “iets”

mmm, alles met de router is ok,
    met internet ok, maar ik heb het volgende als vraag in mijn hoofd.
    Als de computers aan de router uit zijn, verzend de router om de ongeveer 10 sec.
    Tevens ontvangr hij iets. M.a.w. om de ongeveer 10 sec zie ik het lampje WAN snel flikkeren,
    de lampjes TD en nog iet flikkerd ook op de modem, dus ij verzend en ontvangt wel iets.
    ik heb al in de logboeken zitten kijken, en daar zie ik, dat de router om het uur een IP request doet, en ook krijgt, maar wat doet hij om de 10 sec. , pingen?

Ik hoop dat je mss een idéé hebt wat hij zou doen?

Dank bij voorbaat from Jello

Bijdrager
    macpro

Dat zal waarschijnlijk RendezVous zijn.
    Die gaat periodiek kijken of er iets van netwerk spul bij is gekomen.

Kun je uitschakelen via Adreslijsttoegang.

Bijdrager
    Sad

Een router staat regelmatig te knipperen, ook al hangt er geen computer aan. Dat “praat” ie even met de centrale. (Soort van ping e.d.)

Sommige routers geven dit niet weer met het lampje, anderen wel.

Bijdrager
    tricksel
    ”macpro”

Dat zal waarschijnlijk RendezVous zijn.
    Die gaat periodiek kijken of er iets van netwerk spul bij is gekomen.

Kun je uitschakelen via Adreslijsttoegang.

Colpolyp heeft gelijk. Het “WAN” lampje is voor de “buitenwereld” bedoeld, niet voor het interne netwerk; 10 tegen 1 dat er ook een lampje met “LAN” o.i.d. op zit :)

Bijdrager
    Jello

Er is geen LAN lampje, maar wel 4 lampjes voor 4 pc’s die met draad die kunnen worden aangesloten en een lampje WLAN dat is voor Wireless Lan, wat het draadloze gedeelte is.
    Deze branden niet, wel WAN en de enkele van de router, dus volgens mij is het pingen ofzo.
    of zeggen dat ie nog on-line is, mss dat het ip “vervalt” als de “pc => die een router is” bv. een half uur niets meer zegt. Niet ?

Bijdrager
    Deskman

De 4 lampjes geven de LAN-kant aan. Een netwerk wordt aan beide kanten actief gehouden ook als er geen echte datatraffic is. Staan je computers allemaal uit dan zal de router en het modem onderling en naar het internet toch nog altijd de verbinding ‘live’ houden en af en toe een signaaltje uitwisselen.

Bijdrager
    Jello

eum, mss te moeilijk, maar bv. dat signaaltje, oeveel bytes of kilobytes is da?
    da ws eigenlijk de GROTE vraag, mmm, ik heb een limiet, wel van 10 GB,:P ,

Bijdrager
    Deskman

Het is geen bestand maar een signaal. Ik vermoed dat het een paar bits is. Als het al meetelt in je traffic is het volledig onbelangrijk

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.