7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Predator

Router defect?

Mijn huidige netwerkopstelling draait alweer ruim een jaar zo, maar sinds vorige week is het vaak zo dat een apparaat (imac/macbook/ipad/htc desire) na sluimer of standby stand niet meer met het internet verbinden. In het airport symbooltje bovenin, staat ook een uitroepteken. Na het uittrekken en insteken van de router (die gekoppeld zit aan het upc modem) werkt het weer op alle apparaten. Ik ben er dan ook van overtuigd dat het in de router zit. Op mijn htc telefoon geeft hij aan: wachten op ip adres.

Voordat ik ga investeren in een nieuwe router (airport extreme), hoe weet ik zeker dat deze defect is? Recent heb ik niet aan de instellingen van de router gezeten, router is al gereset via resetknop. Kabels zijn gecontroleerd. Iemand anders nog ideeen?

oh ja, heb betreft een linksys router van een paar jaar oud, prijs was EUR 40 meen ik.

Bijdrager
    Hansi2124

Dan zou ik er verder geen aandacht meer aan besteden. Als de apparaten regelmatig moeite hebben met verbinden is de oorzaak snel gevonden.
    Tijd voor een andere dus.

Bijdrager
    SunKeeper

Is het soms de WRT54G2 V1?

Dat zie je onderaan het apparaat staan bij ”Model No.”

Die heb ik hier namelijk al een paar weken staan (is van mijn broer) en geeft precies hetzelfde probleem, dat de Wi-Fi iedere 2 dagen vreemd gaat doen. De verbinding blijft, het IP-adres ook, maar geen internet meer. Herstart helpt.

Ze hadden een AirPort Express geleend van mij, en die kreeg ik gisteren terug, omdat ze er zelf eentje hebben gekocht bij de APR. De proefperiode beviel dus goed.:lol:

Bijdrager
    Predator

Nee, het gaat om de WRT120N.

Ik ga dan toch maar voor ’n nieuwe. Ik ben het zat om elke keer als ik wil internetten dat ding uit te trekken en weer in te steken.

Bijdrager
    SunKeeper

De grap is dat de N versie is van de WRT54G. Dus inderdaad hetzelfde euvel.

Welke router ga je kopen?

Bijdrager
    Predator

Airport extreme wil ik heel graag, maar is best prijzig.. Maar ach, dan ben ik wel in een keer van al het gezeik af en kan ik de printer/timemachine ook mooi daarop aansluiten.

Bijdrager
    SunKeeper

Helemaal mee eens. Ik heb hem zelf ook, en ik kan hem je van harte aanraden.

Wel even goed instellen, maar werkt prima daarna.:thumbsup:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.