7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    iMakkie

router configureren

????

Ik heb een adsl verbinding met twee iMacs. Dit geheel is door middel van een router aan elkaar gekoppeld. Nu blijkt dat de download verbinding gewoon goed is, maar dat de router de opload verbinding bijzonder vertraagt.
    Nu schijn je je router te kunnen configureren, maar hoe.

Kan iemand helpen, ben hier niet echt in thuis ben ik bang.

Ik heb dus ADSL van Wanadoo (lite) een speedtouch home modem, een wisecom router met vier uitgangen, twee imacs. Hopelijk voldoende info.

Alvast bedankt,

Groet Makkie

Bijdrager
    hansenonline

je weet dat adsl asynchroom is, dus heb je een hoge dowload snelheid en een veel lagere upload snelheid. bedoel je dat dit traag is, of dat je in je thuis netwerk tussen de twee computers traag upload van de ene naar de andere computer?

daan.

Bijdrager
    Jello

kan nie aan router liggen is mijn mening, maar idd omdat ADSL traag upload heeft …

Bijdrager
    Jello

test eens door bestanden via de router (nie internet) naar de andere pc te sturen, …
    als het dan traag is, is het bij de router,
    als het snel is, is het toch het internet …:)

Bijdrager
    Sbojevets

Je configureerd een router door zijn IP adres in te toetsen in je browser. Dan kom je hoogst waarschijnlijk in de router en zijn er daar instellingen te wijzigen.

Voor het ip adres kijk je in je handleiding of bel je met je leverancier!

Bijdrager
    Jello

je kan het IP van de router ook opvragen, als je internet hebt,
    via “systeemvoorkeuren” en “netwerk”
    dan staat er ergens bij TC/IP naast router het ip-adres, waarschijnlijk is dat 192.168.0.1

Bijdrager
    ollebolle

test ju upload-speed eens op een speedtestsite( http://www.speedtest.nl )

en als de uploadsnelheid helemaal uit balans is met wat je provider aangeeft is er wel degelijk iets mis.

ps: ik zie maar weinig het punt van te versturen naar een andere pc, het kan nl. ook zijn dat de router problemen heeft met het naar buiten sturen van signalen(k, simpel gezegd:P )

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.