5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    hansilan

router behouden ?

kan ik mijn router behouden als ik overschakel naar mac osx, dacht van wel maar wou toch effe zeker wezen.?

Inactief
    Anoniem

Ja, dat kan. Welk type en merk is het

Bijdrager
    hansilan

dlink dsl-624t
    bedankt voor de reactie

Inactief
    Anoniem

Moet gewoon kunnen. Een Mac werkt gewoon met de standards waarmee de pc ook werkt.

Bijdrager
    sypie

Een mac communiceert op een standaard manier als ieder willekeurige computer. Je router kun je behouden zonder problemen. Waar je wel op zou moeten letten zijn de instellingen die je eventueel in windows gemaakt hebt om op internet te komen. Deze instellingen moet je opnoteren of goed onthouden. Die moet je namelijk weer in je mac systeem invoeren zodat het maken van een verbinding zonder problemen verloopt.

Enige puntje, wat wel zou kunnen, is dat eventueel een bijgeleverde? draadloze USB stick niet altijd vlekkeloos draait. Ik ken de router niet en ben nu even te lui om te zoeken wat voor functies die heeft, maar bij aanschaf van een Mac met eventuele ingeboude draadloze verbinding is ook dit geen probleem. Met het maken van enige instellingen kun je zonder problemen ook dan op internet geraken.

Met andere woorden: Nee, je hoeft geen nieuwe router/modem aan te schaffen. Mocht het ook je modem zijn, meegeleverd van je internet aanbieder dan kan het wel zijn dat je aanbieder GEEN Apple ondersteunig levert bij het oplossen van eventuele problemen. Daar is dit forum dan weer goed voor.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.