7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    brinkey

Router als switch gebruiken

Vanwege een andere opzet van mijn netwerk is mijn linksys router overbodig geworden. Ik wil hem nu inzetten als switch. Kan dit en hoe stel ik hem in. Het gaat om de linksys befsr41 ver. 2.

Bijdrager
    DWizzy

Je linksys ken ik niet, maar ik heb een soortgelijke situatie thuis, waar een wifi modem nu alleen als switch werkt.
    Als je geen dhcp gebruikt is het simpelste gewoon de WAN poort van je router niet gebruiken en alle computers als gateway het adres van je nieuwe router geven.
    Als je wel dhcp doet is er vast een optie in je linksys een optie om de default dhcp aan te geven?

Bijdrager
    iSander

Een router en een switch is eigenlik het zelfde apparaat met één uitzondering na. Een router is een switch met een router functie. Dwz zeggen dat een router internet kan verdelen over een switch. Een switch kan dit dus niet.

DUS
    een router is een switch
    MAAR
    een switch is geen router.

m.a.w.. ja je kan je router als switch gebruiken.

Bijdrager
    DWizzy
    ”iSander”

m.a.w.. ja je kan je router als switch gebruiken.

maar als je hem niet goed instelt kan die linksys zichzelf als gateway opwerpen, met ongewenste gevolgen, beschreef ik in mijn reactie?

Bijdrager
    tumbadora

om mijn ordinaire belkin kabel router als switch te gebruiken hoefde ik alleen maar de normale (router) ingang te negeren en de inkomende kabel in poort 1 te plaatsen en dan zijn de overige poorten uitgangen…… werkt perfect. je hoeft (kan!) dan ook niets meer instellen, en het werkt als een normale switch.

Bijdrager
    brinkey

zo eenvoudig kan het zijn. Dank

Bijdrager
    iSander

Ja idd ik denk niet dat je die WAN mag gebruiken hoor.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.