4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Undaunted

Router adres?

Ik heb zojuist een router met als doel het opzetten van een draadloos netwerk. Nou zit er geen modem in het apparaat, dus hij zit verbonden aan m’n oude vertrouwde ADSL modem.

Nou staat er in de handleiding van de router dat ik deze kan configureren door naar adres 192.168.0.1 te gaan. Dat werkt niet..

Ik heb gerotzooid met stekkers er in en er uit, en wonderbaarlijk genoeg deed ie het toen ineens. Ik wijzigde wat instellingen en vervolgens stond er “restarting device”. dat bleef 5min hangen, dus heb ik het spul weer gerestart. Na de restart werd de router niet meer gevonden op adres 192.168.0.1

Hoe kom ik er nou achter op welk adres deze dan wel staat? En kan zijn dat m’n modem 192.168.0.1 inneemt?

Bijdrager
    mvdenberg

Wanneer je kijkt bij de systeemvoorkeuren, heb je een icoontje ‘netwerk’.
    Wanneer je hier op klikt, zie je je netwerk devices.
    Wanneer ik bij mijn ethernet poort kijk, zie ik welk ip adres ik gekregen heb. Als ik op ‘Configureer’ klik, dan kan ik op het tabje ‘tcp/ip’ zien welk ip adres mijn router heeft.

Bijdrager
    madmax

Je weet maar nooit: je hebt wel kabel die van de modem komt in de routers WAN poort gestoken?
    Vervolgens moet je je netwerkvoorkeuren eerst op DHCP zetten om een IP toegewezen te krijgen.

Bijdrager
    TijhofGraphics

Probeer deze eens:
    192.168.123.1
    192.168.123.254
    deze heb ik ook, eerlijk heb ik 192.168.0.1 nog nooi gehad:wink:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.