3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    pantoffel

router adres airport ivm FTP server

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op deze website en heb natuurlijk meteen een vraag.

Ik heb een modem van UPC (met één RJ45 aansluiting) verbonden met een TimeCapsule (2TB).
    Als ik de kabel van het UPC modem rechtstreeks in mijn Macbook stop dan krijg ik een IP adres en router adres van UPC dat begint met de cijfers: 80.56.1.xx.
    Als ik nu de kabel in de TimeCapsule steek dan geeft Airport-configuratie bij het wereldbolletje aan dat het router adres begint met: 77.248..24.1.
    Dit was me nooit eerder opgevallen.

Klopt dit, ik ben niet heel erg thuis in netwerken? En als het niet klopt wat doe ik dan fout?

Internet werkt verder prima.

Ik wil namelijk namelijk met pureftp een ftp-server draaien en die geeft aan dat de server benaderbaar is via IP 77.248.24.xx. Maar mijn UPC IP adres begint met 80.56.1 en ik kan de server dus ook niet benaderen.
    Of moet ik dit met portforward doen in de airport?

Ik heb al gezocht op het forum en google maar kon niets vinden. Misschien de verkeerde zoektermen gebruikt. Dus probeer ik het maar op deze manier.

Alvast bedankt,

Bijdrager
    Nielsvr

Een IP-Adres wordt gekoppelt aan een MAC-Adres. Het MAC-Adres van je computer is anders dan die van je router, en dus ontvang je een ander (publiekelijk) IP-Adres dan je router doet. Dat klopt dus prima.

FTP van buiten af benaderen is niet zo makkelijk als enkel poort 20 & 21 open knallen. Daarvoor moet je je even inlezen in passive & active ftp. Er zijn bepaalde extra ranges die je nog moet open zetten.

Bijdrager
    pantoffel

Hoi Niels,

Bedankt voor je reactie. Ik ga je link even doorlezen.
    Als ik er niet uitkom dan meld ik mij weer op het forum.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.