6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    pimpel

route 66

wie heeft er hier ervaring met zijn ibook of powerbook als gps te gebruiken. Ik lees heel veel dat gps in combinatie met route 66 gebruikt wordt. Welke gps-modules worden ondersteund via usb, of liefst nog via pmcia. Zou ik eens alle mogelijkheden kunnne krijgen, en vooral de mogelijkheden die al eens uitgetest door macccers hier.

Dus kort: welke :programmas, welk;e gps-modules worden ondersteund oner mac os x, gebruiksgemak??

Bijdrager
    KarelWillem

Lees dit maar eens:
    http://www.autozine.nl/text/184.html

en dit:
    http://www.macsupport.nl/zakelijk/gps_en_mac.php

My two cents? Wil je dit als ordinair navigatiesysteem gaan gebruiken dan zou ik me de moeite besparen. Voor 299 euro koop je een Palm Zire met gps en Michelin navigatie. Dat is veel handiger en simpeleren in/op de auto, motor, of fiets.

Bijdrager
    H@roldBeer

Ik gebruik bij route 66 2004 een bluetooth GPS die er bij de pakket voor de mobiele telefoon is.
    Het werk heel goed, je kan er gemakkelijk de GPS module bij de raam zetten (wat goed is voor de ontvangst) en me Powerbook heb ik dan een halve meter van de ontvanger neergezet.

Bijdrager
    Fokker3

Het probleem van Route66 in combinatie met een GPS als routeplanner is, dat er een grote vertraging zit tussen de lokatie-meting en de weergave in de software. Ligt 100% aan Route66, andere software heeft daar geen last van.
    Hoe merk je dat? Ik deed een testje: powerbook met route66 in de auto, GPS bij het raam. Bij stilstand alles OK. Ga rijden, na een seconde of 6 (!!) komt de weergave in Route66 pas op gang! Stop bij een stoplicht of zo: idem. Dat betekent, dat je de afslag op de snelweg allang gepasseerd bent als je er volgens Route66 af moet:-(

Bijdrager
    Gijs Raggers

Route 66 voor Mac is een draak van een programma. Tomtom op mn Nokia 6260 is vele malen sneller dan Route 66 op mn 17″ Powerbook. Een onbegrijpelijke wanprestatie. Begin er alsjeblieft niet aan. Tomtom is super op zowel een telefoon als PDA.

Bijdrager
    nivo

Ik heb precies dezelfde ervaring als Fokker3. Ook met een Bluetooth GPS ontvanger (Emtac). Ik kijk wel eens naar updates van Route 66 in de hoop dat deze tekortkoming zal worden verholpen.

De volgende update is er al zeer lange tijd:

This application 3.6.0 (build 4) is an update of the previous version. Download the update, launch it and follow the installation instructions.

This update provides the following improvements:
       – enhances support for Mac OS 10.3.x (“Panther”)
       – changes the GPS refresh rate to one second (real-time GPS)
       – prevents the application from crashing when used with GPS for a long time
       – extends the GPS baud rate options
       – fixes several minor bugs

Je zou verwachten dat met deze update het probleem verholpen zou zijn, maar dat is helaas niet het geval. Misschien komt er binnenkort weer eens een nieuwe mac-versie waarbij dit probleem zich niet meer voordoet?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.