6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    MVB

roterende afbeeldingen + horizontale scrollbalken

Hoi allemaal,

Ik ben momenteel met deze website bezig en zoek nog naar een oplossing voor 2 problemen.

– In internet explorer hebben de iframes met tabellen (o.a. sponsors en contact) last van horizontale scrollbalken. Je zou denken dat de pagina te breed is, maar dat is niet het geval.:? Wie weet waar het dan wel aan ligt?

– Aan de linker- en rechterkant staan sponsors. Eigenlijk horen dit er 10 te zijn, maar dat past er qua hoogte niet in op lagere resoluties. Ik heb nu een imagerotator gebruikt die elke ‘refresh’ van de pagina een nieuwe sponsor inlaad. Maar ik zoek eigenlijk naar een oplossing die:

- afhankelijk van de hoogte 3,4 of 5 sponsors onder elkaar laat zien
      – als er maar 3 of 4 sponsors passen de afbeeldingen roteert bij iedere refresh
      – ook roteert als er een nieuwe iframe wordt ingeladen.[/list:u:b21645cd3a]
      Ik hoop dat zoiets in javascript (AJAX?) te bereiken is, wie kan daarbij helpen?

Alvast bedankt :)

Martijn

Geblokkeerd
      Anoniem

Je horizontale scrollbalk probleem komt door IE zelf. Die lees namelijk op een
      andere manier de padding, margin en eventuele border-dikte dan andere browsers.

Waarom werk je eigenlijk nog met iframes en tabellen als ik vragen mag?
      iframes werkt zo onpraktisch, en op deze manier indexeert Google ook elk
      frame als een aparte pagina, in plaats van 1 index. Plus dat je site onnodig
      zwaar wordt enzo;)

Je sponsor-weergave weet ik zo snel geen oplossing voor…
      het enige wat ik kan verzinnen is dat je er standaard altijd 3 laat zien, die je
      met een javascript o.i.d. random laat zien. Dus elke keer als je de pagina
      opnieuw opent/laad, laad het script 3 random afbeeldingen in.

Zoiets heb ik ook op mijn site, maar da’s een plugin voor WordPress (en ik weet
      niet zoveel af van javascript om die code eruit te plukken voor je, hehe).

Mvg,
      Joram

Bijdrager
      MVB

Bedankt voor je reactie.

Alle mogelijke margins/paddings/borders heb ik nu op nul gezet, waarmee je zou verwachten dat het probleem is opgelost, maar helaas de scrollbalken zijn er nog steeds. Enig idee hoe dat komt?

Dat ik iframes gebruik is niet zozeer een eigen keuze, maar iets wat de klant graag wil. Deze wilde niet dat het menu e.d steeds opnieuw ingeladen zou moeten worden en vond het makkelijker met het aanpassen van content (minder codes). Zelf zou ik niet voor deze oplossing kiezen, maar aanvankelijk zou ik ook alleen het ontwerp maken, niet de techniek. Ik heb me maar even aangepast. :) Tabellen heb ik zo min mogelijk gebruikt ,alleen op de plaatsen waar het ‘mag’ (tabulaire content) en plaatsen waar ik het zelfde niet met divs voor elkaar kreeg.

Iemand anders die nog een oplossing voor het sponsor-probleem weet?

Bijdrager
      hansenonline

ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om php te gebruiken, maar daar zijn veel random scripts voor te vinden. ook als de gebruiker javascript uit heeft staan werkt het nog.

Bijdrager
      MVB

Ik heb nu voor de aardigheid de inhoud niet meer in een tabel gezet, maar in div’s, op de pagina ‘contact’, maar zelfs dan zijn de horizontale scrollbalken er nog. Ik heb soms wel het idee dat ze alleen verschijnen op pagina’s waar ook verticale scrollbalken zijn, heeft dat iets met elkaar te maken?

@hansenonline
      : ik heb inderdaad de mogelijkheid om php te gebruiken, zal nog even zien naar een mooie oplossing. Probleem is een beetje dat ik zowel van javascript als php niet veel af weet, dus het zullen echt kant-en-klare scripts moeten zijn.

Bijdrager
      MVB

Oke, ik heb het doctype veranderd, en ineens waren de scrollbalken weg, soms is het zo simpel :lol: Vind het een beetje vreemd dat het daardoor komt, maar het probleem is iig opgelost.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.