11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Danim

Root user aanzetten

How to enable the root user

Softtote data recovery vraagt om de root user aan te zetten. Als ik de instructie van Apple 9zie hier onder) volg, loop ik vast op stap 5 omdat ik geen edit of join button kan vinden. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen?

OS X Mountain Lion

1?From the Apple menu choose System Preferences….
    2?From the View menu choose Users & Groups
    3?Click the lock and authenticate as an administrator account.
    4?Click Login Options….
    5?Click the “Edit…” or “Join…” button at the bottom right.
    6?Click the “Open Directory Utility…” button.
    7?Click the lock in the Directory Utility window.
    8?Enter an administrator account name and password, then click OK.
    9?Choose Enable Root User from the Edit menu.
    10?Enter the root password you wish to use in both the Password and Verify fields, then click OK

Bijdrager
    iDEOwen

ga gewoon direct naar: /System/Library/CoreServices/ en open daar de Directory Utility. Ga verder met stap 7

Bijdrager
    Danim

in de map CoreServices kan ik de Directory Utility niet vinden, kan die ook ergens anders staan?

Sleutelbeheerder
    Night

Nee. Tenzij je zelf dingen hebt lopen verplaatsen.
    Let op dat je wel in de root system folder kijkt, dus niet die in je home directory.

Bijdrager
    fred44nl

Adreslijsthulpprogramma:)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wat ik me afvraag is waarom dat programma überhaupt als rootuser uitgevoerd moet worden. Jij zou je dit eigenlijk ook af moeten vragen voordat je de rootuser aan gaat zetten …

Ik heb totaal geen ervaring met dit specifieke programma, maar normaal gesproken zou een programma gewoon moeten werken, en als het iets probeert waarvoor beheerdersrechten nodig zijn, zou het besturingssysteem je een venster moeten tonen waarin om de naam en het wachtwoord van een beheerder gevraagd wordt.

Bijdrager
    Danim
    fred44nl op 09 september 2012

Adreslijsthulpprogramma:)

Dank je wel, het is wel een bijzondere vertaling van Directory Utility

Bijdrager
    fred44nl

daar heb je helemaal gelijk in.
    root user is niet om te gebruiken en ook niet om mee te spelen.
    dat een data recovery programma als root wil werken, kan ik me nog wel voorstellen.

@Damin
    regel 5 is in het engels en jouw OS X staat wellicht in het nederlands.
    dus zul je met een beetje fantasie naar de juiste knop moeten zoeken.
    bij Apple staat ongetwijfeld ook een nederlandse beschrijving.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Jakko op 09 september 2012

Wat ik me afvraag is waarom dat programma überhaupt als rootuser uitgevoerd moet worden. Jij zou je dit eigenlijk ook af moeten vragen voordat je de rootuser aan gaat zetten …

Vreemde zaak hoor. Ik heb verschillende data recovery programma’s maar geen enkele vraagt om root toegang. Maar na het lezen van wat reviews krijg ik de indruk dat dit een erg professioneel programma is wat mogelijk de root toegang verklaard. Dat maakt het echter ook een potentieel gevaarlijk programma bij onjuist gebruik.

Bijdrager
    JohnLokerse

Terminal.app > sudo passwd root > vul een door jou gekozen wachtwoord in > sudo su – root > wachtwoord invoeren en klaar.

Lees wel de bovenstaande reacties voor de risico’s.

Bijdrager
    polansky

Onverstandig om dit aan te zetten als je niet weet waar je mee bezig bent….
    De veiligheidsrisico’s zijn behooorlijk groter dan de voordelen.

Zo’n progamma zou ik liever links laten liggen dan domweg je computer volledig open te gooien.
    Kijk eerst eens naar geschikte alternatieven voordat je ‘domme’ dingen gaat doen!

Of geef jij altijd de sleutel van de voordeur van je woning af aan een ‘onbekende’?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.