9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Moderator
    Strifer

Rook/explosie effect iMovie '11

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een iMovie filmpje en ik heb eigenlijk een of ander rook/explosie effect nodig om te gebruiken. iMovie heeft dit soort dingen niet en volgens mij zijn plugins alleen voor de oudere iMovies (toch!?). Het maakt eigenlijk niet uit of het een echt rook/explosie effect of cartoon rook/explosie effect is (meer rook dan explosie overigens).

Hebben jullie enig idee hoe ik zoiets ‘makkelijk’ kan maken om te gebruiken in iMovie?

Bijdrager
    LighScan

Als je meer leuke dingen met je video’s wilt doen, ben je toch al meer geneigd naar iets professionelere applicaties uit te kijken. Neem nou Adobe Premiere (Elements/Pro) of Apple Final Cut (Express/Pro X). Daar ben je al veel meer mee, gezien iMovie naar de amateur is gericht die snel iets eenvoudigs in elkaar wilt knutselen (familiekliekjes en dergelijke).

Moderator
    Strifer

Ik heb de nieuwe Final Cut Pro X, maar ik ben er nog niet echt mee bezig geweest. Dat is meer, omdat ik nu iets aan het maken ben en dat gaat sneller in iMovie – afgezien van dat rook effect. Kan ik een rook effect maken in FCPX dan? Anders moet ik daar even gaan snuffelen.

Bijdrager
    robert1970

Van: http://www.detonationfilms.com/free_stuff.htm heb ik regelmatig effectjes gehaald.
    Ik weet alleen niet of iMovie (ik gebruik dat niet) ook met ‘keying’ overweg kan om de achtergrond weg te werken!?

Bijdrager
    MrPinda95

Moderator
    Strifer

thanks!

je kan met iMovie zowel met green screen als blue screen werken. Ook als de effecten een transparante achtergrond hebben kan het. Althans, dat heb ik via de links ontdekt. Nu alleen nog een goed rook effect (hele scherm moet zeg maar met rook gevuld worden) zien te vinden:-)

Moderator
    Strifer

als iemand nog een tip heeft voor rook ontwikkeling effecten (cartoon of niet), dan hou ik me aanbevolen!

Bijdrager
    Martin67

Hoi Strifer, Je kan met het gratis propje Clipgrab, clips van youtube halen en die in je iMovie projecten mixen

Bijdrager
    shanna61

pixelfilmstudio heeft het een en ander onder effecten staan zoals profog.

Echter weet niet of dit met imovie samenwerkt. In ieder geval wel met fcpx

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.