15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    sven-

Rood licht achter op Mac Pro, erg of niet?

Hallo,

Het viel me vandaag op dat er continu achterop mijn Mac Pro een rood lichtje brandt. Het is een lichtje dat achter de digital audio out poort zit (de poort onder de FW 800). Duidt het branden van dit lichtje een probleem aan of moet ik me geen zorgen maken?

Alvast bedankt.

Deze poort dus (zie hieronder)

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    iJoost

Dat is de optische variant van die audiopoort. Die zit in dezelfde connector. Voorheen moest je dan Garageband even opstarten. Ik weet niet of dat nog steeds helpt.

Bijdrager
    sven-

Ja, het gekke is dat ik totaal geen problemen ervaar. Ik gebruik die poort niet (gebruik alleen de headphones uitgang, dus analoog) en het geluid werkt prima.

Ik heb GarageBand (voor wat het waard is) even opgestart (even gebruikt en weer afgesloten), maar het lampje blijft branden.

Bijdrager
    Pieterr

Dus je probleem is dat je geen probleem hebt? ;-)

Bijdrager
    sven-

Ik ervaar geen problemen, maar ik vraag me af of dat rode lampje op iets duidt, m.a.w. hoort het te branden continu?

Moderator
    unSOUND

Bij een Mac Pro kun je alle uitgangen tegelijk gebruiken, en staan dus ook alle uitgangen standaard aan.

Bijdrager
    iJoost

Nee, die hoort alleen aan te zijn als je ‘m gebruikt.

… dacht ik. Maar unSOUND denkt anders, zie ik. Hij zal wel gelijk hebben.;-)

Moderator
    unSOUND

Klopt, het systeem zet hem denk ik mij standaard aan. Alle Mac Pro’s die ik tot nu toe gezien heb hebben die poort standaard aan staan. Enkel bij de Macs die een gecombineerde poort hebben gaat het licht pas aan als er een optische stekker in gaat.

Bijdrager
    sven-

Oke, ik ben gerustgesteld:)

Bijdrager
    stijn23

Bij mij brandt het ook standaard op mijn G5. Geen probleem dus;)

Bijdrager
    PowerMac

Staat altijd aan.

Bijdrager
    bedhead

Jups, je moet je geen zorgen maken, hier verschillende Mac Pro’s en G5’s en allen geven ze licht:)

Bijdrager
    KR1275

Die optische audio-uitgang hoort continu aan te zijn. Zo kun je de Pro aansluiten op een digitale omzetter (receiver o.i.d.). Bij een cd-speler staat die ook continu aan. Het zou onhandig zijn als je een programma moet starten om de uitgang te activeren. Bovendien slijt het niet…

Bijdrager
    PowerMac
    ”Richard

. Bovendien slijt het niet…

:lol:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.