6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    nicolasmarichal

Rood Led-lampje in ingang koptelefoon

Hallo! Heeft er iemand ooit al een rood lichtje zien branden uit de ingang van de koptelefoon op een MacBook? Dat is bij mij net gebeurd. De ingebouwde sprekerswerken niet meer. Nochtans krijg ik wel de BOING bij het opstarten (de boxen zijn dus niet stuk). Bij geluidsinstellingen staat bij uitvoer ofwel ‘koptelefoon’ ofwel ‘digitale uitvoer’. ‘Ingebouwde sprekers’ verschijnen niet meer.

HULP!!!

Bijdrager
    Yaris

Het schakelmechanisme voor de koptelefoon zit geblokkeerd. Steek de plug van je koptelefoon een aantal keer in en uit de ingang van de koptelefoon op je MacBook tot het lichtje niet meer brandt.

Bijdrager
    nicolasmarichal

Merci voor het rappe antwoord! En het heeft dan nog gewerkt ook!!!:lol:

Bijdrager
    Turbanus

Beetje discutabel, maar we registreren dit onder Hardware.:wink:

Bijdrager
    computer space

Het lichtje is de optische ‘zender’. Deze flitst lichtsignalen door de draad. Het is overigens geen ledje maar een halfgeleiderlaser. Op de een of andere manier heb je zo lopen pluggen dat ie nu dus een optisch uitsignaal produceert.

Bijdrager
    KingAchille

Helaas maar wees maar zeker dat het terug komt. Ik heb ook ettelijke maanden gekampt met dat probleem… :roll:
    Maar een dagje reparatie in een Apple Center kan dit probleem definitief van de baan helpen.
    De truuc met de tandenstoker is ook een (gevaarlijke) oplossing. Blijven peuteren tot dat ie afslaat en je logic boad terug geloofd dat er géén plug meer inzit…
    Mvg,

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.