3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Vindplaats

Ronddraaiende Strandbal

Regelmatig verschijnt er een draaiende strandbal. Als ik naar ’n website ga dan duurt het enige tijd voordat die website geladen is. Het maakt niet uit welke website het is. Zou er iets met de harde schijf aan de hand zijn? Ik beschik over een Macbook pro met Yosemite als besturingssysteem.

Bijdrager
    Annanar

Ik herken je probleem, maar het speelde ook bij Mail en alle programma’s van Adobe.
    Door een belletje te doen naar Apple Care werd duidelijk dat zij het voorval niet kennen en hebben me daarom maar doorverwezen naar Amac om een onderzoek te doen. Momenteel zit ik al bijna twee weken zonder iMac en hun voeren nog steeds tests uit om het probleem te achterhalen.

Bijdrager
    fixar

Raar dat Apple het fenomeen niet kende….

Die strandbal krijg je te zien als de Mac even niet meer weet wat ie moet doen, omdat ie aan het wachten is op taken die nog moeten worden afgerond.
    Naar mate de Mac zwaardere taken te doen krijgt en de computer niet beschikt over voldoende rekenkracht (processor/geheugen) om de taak snel te voltooien zul je de strandbal vaker te zien krijgen

Maar vertel eerst eens wat meer over de Mac in kwestie:

– type
    – processor
    – leeftijd
    – hoeveelheid geheugen

Ik gok er even op dat de MacBook Pro al een tijd in gebruik is en het nu met wat te weinig geheugen wat zwaar heeft met het meer veeleisende Yosemite. Maar het kan ook iets anders zijn, dus daarom graag de informatie.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.