-
Q:
Ronddraaiende gaspit van Mac OS X applicaties gezocht
Geen idee hoe het beestje in het echt heet, maar ik ben dus op zoek naar de ronddraaiende gaspit van Mac OS X. Dat ding dat je ziet als je de Mac opstart of als je in Safari een webpagina gaat laden.
En dan bij voorkeur de kleine variant, die dus een pixel of 30(?) hoog is.Ik heb al wat in Safari zelf gezocht, maar kan daar geen image bestand vinden waar het in zit.
Wie o wie weet ‘m te vinden?
Bonusvraag: hoe noem je dat ding?
”EagerB0bNerd””KoenBedoel je de SWOD, oftewel Swirling Wheel Of Death?
het is SPOD,
Spinning Pizzawheel Of Death.
In goed Nederlands de strandbal
Ik heb het vermoeden dat er meerdere officieuze namen voor bestaan. Mijn versie heb ik van bronnen bij :apple: NL, maar ik heb daar ook wel eens SWOT gehoord, waarin de T voor Terror staat. Wie heeft er andere variaties?
”Ipatrick”
voilaJAAAA!!!
Grote klasse, dat is degene die ik bedoel.En nou in de categorie gegeven paard en bek kijken: er bestaat ook een kleinere variant van.
Is er iemand in de zaal die die ook heeft?[edit] Zie net dat deze 28 x 28 pixels is. De versie van 30 pixels groot waar ik eerst naar verwees zal dan dus een pixel of 15 zijn? [/edit]
hey,
ik zoek een afbeelding van zo’n blauw mapje uit finder, ik zoi daat graag bewerken (om zoiets te bekomen als het mapje publiek: logotje op het mapje)
wanneer ik mn logotjes kopieer ( map selecteren, [command] = I, bovenaan dat mapje selecteren en copieren, dan heb ik dat mapje in heel slechte kwaliteit wanneer ik dat in fotoshop plak.
als iemand weet waar het bestandje voor die afbeelding staat op de mac, of als iemand een bestandje heeft van die afbeelding, wil je dat dan hier posten?
thx”Ipatrick”ik zoek een afbeelding van zo’n blauw mapje uit finder, ik zoi daat graag bewerken (om zoiets te bekomen als het mapje publiek: logotje op het mapje)
Je kunt hem ook even screencapturen. Maak eerst even een nieuwe map op je bureaublad, klik daar even naast (om hem te deselecteren), en druk Command-J in voor de weergaveopties zodat je de icongrootte op 128×128 kunt zetten. Dan Command+Shift+4 indrukken en op de spatiebalk drukken (de muiscursor wordt nu een fototoestel). Klik hiermee op de map en je hebt op je bureaublad opeens een PNG van de map met z’n naam erbij; je hoeft nu alleen nog even het niet-benodigde deel daar vanaf te knippen in je favoriete programma hiervoor …
@ ipatrick:
Daar bestaan ook programma’s voor: oa Folder Icon Maker X of FolderIcon X of Viou.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.