6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Rnowed

Romeinse voetnoten in Xpress

In een Word bestand staan voetnoten gewoon in normale cijfers (1,2,3 etc).
    Zodra ik het in Xpress (zowel versie 5 als 6 (OSX)) importeer, veranderen de voetnoten in Romeinse cijfers. Wil ik helemaal niet.
    Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?

Bijdrager
    rolandvc

Zelfde probleem hier. Hoewel, het gebeurt niet met alle Word-bestanden, dus ik vermoed dat het iets met de versie van Word te maken heeft.
    Zeer benieuwd of iemand een oplossing heeft.

Tweede probleempje trouwens met Word import in Quark 6.1 (ook weer bij sommige Word bestanden) : regelmatig verdwijnt een stuk van de tekst aan het einde van het bestand. Er staat geen enkele opmaakcode of dergelijke op die plaats in het Word bestand. Hetzelfde Word bestand importeren in Quark 5 of in Indesgn geeft geen probleem.

Bijdrager
    Rnowed

je tweede probleempje is mij ook bekend. helaas geen oplossing vooralsnog

Bijdrager
    Kjeld

Het eerste probleem moet in word omgezet kunnen worden.
    Voor het tweede probleem heb ik de volgende – goed werkende – omweg gemaakt:
    1. Download hier Tex-Edit Plus (en betaal de shareware fee).
    2. Download hier het volgende script wat ik schreef.
    3. Converteer of bewaar de Wordbestanden naar RTF-formaat.
    4. Drop de RTF-bestanden op het conversiescript.
    5. Importeer deze bestanden met de optie ‘Inclusief typogrammen’ aangevinkt.
    6. Laat maar horen wat je ervan vindt.

Succes,
    Kjeld

Bijdrager
    rolandvc

Dank, het geheel werkt zoals beloofd, alleen verdwijnen de oorspronkelijke typogrammen die er al in zaten en waarin reeds de juiste corpsgroottes, interlinie, lettertypes en kleuren waren voorzien, dus in dit geval onbruikbaar.

Bijdrager
    Kjeld

Klopt. Aangezien de meeste klanten bij doorgaans toch maar wat aangeven maakt het mij niet uit. Je kunt het script voor terugkerende projecten overigens makkelijk aanpassen door er een typogramcode voor te plaatsen als je weet waarop je moet zoeken.
    Misschien is dit nog iets? Ik ken het verder niet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.