30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)
  • Q:
    Bijdrager
    osxfreak

roller coaster tycoon 3

Ik ben altijd van geweest van rct 1 en 2… zou me nu rct3 wille aanschaffe .. maar ik heb ook al veel slechte reactie gehoort . Is het een zalig spel of niet ?

Bijdrager
    addyboy
    ”osxfreak”

Ik ben altijd van geweest van rct 1 en 2… zou me nu rct3 wille aanschaffe .. maar ik heb ook al veel slechte reactie gehoort . Is het een zalig spel of niet ?

Het lijkt meer op theme park world dan op rollercoaster tycoon 1 en 2. Het spel is wel leuk maar niet super.. Is er geen demo ergens online?

Bijdrager
    awwexl

Ik vond het niks. Ik heb hem geretouneerd. Ook omdat de achtergrondmuziek vaak hapert of helemaal niet werkt! Nu heb ik The Sim2. Veel beter!

Bijdrager
    osxfreak

jah is er ergens geen demo ?

Bijdrager
    I-think
    ”osxfreak”

ik vond het wel een erg leuk spel als je houdt van rct 1 en 2 en iets meer binding wil met je attractiepark is het heel vet, als je meer het bouwen en financieele gebeuren wil is het wel beter maar niet meer dan een 8.
    En anders haal je hem nu toch effe (illegaal) binnen en als je het wat vind koop je hem en als het niks is, verwijder je hem toch? Zo doe ik dat ook met mijn games!

Bijdrager
    Bonte

Ik vind hem wel goed, echt 3D en hij crasht niet veel :evil:
    De vorige heb ik nog niet dus kan niet veel zeggen of het beter is of niet.

Bijdrager
    Avensys

Op mijn powerbook 1,67ghz / 1gb ram was het spel niet vooruit te branden…heb het 2x gespeeld, vervolgens verwijderd.

Bijdrager
    Bonte

Da’s waar, ik heb een dual G5 en het spel lagged ook regelmatig maar het is te doen. Volgens mij zal het wel beter draaien op een intelMac met XP :evil:

Bijdrager
    minijob

hallo,

Ik heb RCT 3 en ontiegelijk SLOOM!!!! echt niet normaal… de mensen lopen niet eens…. Lijkt net of ze polio hebben:| Kan ik daar wat aan doen die snelheid?

gegroet Job

Bijdrager
    Mr Macintosh

Het is gewoon een kwestie van programmeren. Bij Windows kan het allemaal goed, bij Mac doen ze gewoon de moeite er niet voor om het goed te maken. Het kan toch niet dat het traag draait op een Dual G5.

Hetzelfde is het met Office 2004. Office draait met XP op een Intel Mac, een stuk sneller dan Office in MacOSX. Dat wil dus zeggen dat Microsoft ons al jaren naait. Ze doen zich gewoon niet de moeite een fatsoendelijk en snelle versie van Office voor Mac te maken. Een kwestie van programmeren. Hetzelfde geldt voor RCT3…

Bijdrager
    minijob

Sorry trouwens MacBjorn :sealed: :cry:

Bijdrager
    minijob

Waar kun je de instellingen veranderen voor je kwalitieit in RCT3?

Bijdrager
    minijob

Oh nee laat maar… Al gevonden…. Hij werkt nu wel beter. Ik had hem ook een keertje op een windhoos gespeelt en daar ziet hji er bter uit dan op de Mac… Maarja Ik kan hem gewoon redelijk spelen.

Bijdrager
    Novix

Ik heb rollercoaster tycoon 3 op mijn pc, en ik ben er zeker tevreden van:)
    Het is gewoonweg veel realistischer als de eerste 2 delen!

Bijdrager
    Vitamientje

Als je RCT 1 & 2 vet vond, vind je RCT 3 helemaal te cool. Zeker met de 1e uitbreiding dat je zwembaden kan maken en weer dingen onder de grond kan stoppen is het zo cool. Alleen het spel vraagt voor een beetje mooi beeld wel een beest van een computer.

Ow en vergeet de sandbox-mode niet! Een heel leeg veld voor je en geen geld zorgen. Dit spel heeft mij samen met civ4 en WoW heel wat uurtje achter de computer gehouden. :D

Bijdrager
    minijob
    ”Vitamientje”

Als je RCT 1 & 2 vet vond, vind je RCT 3 helemaal te cool. Zeker met de 1e uitbreiding dat je zwembaden kan maken en weer dingen onder de grond kan stoppen is het zo cool. Alleen het spel vraagt voor een beetje mooi beeld wel een beest van een computer.

Ow en vergeet de sandbox-mode niet! Een heel leeg veld voor je en geen geld zorgen. Dit spel heeft mij samen met civ4 en WoW heel wat uurtje achter de computer gehouden. :D

Bestaat die uitbreiding met die glijbanen etc. ook voor de Mac…?

Bijdrager
    Vitamientje

Hele goeie vraag.

Ik zou het echt niet weten. Voor games zit ik nog steeds achter m’n windows pc.

Bijdrager
    druppelstop

Waasrchijnlijk komen Soaked! en Wild! uit voor de mac, tegelijk met de universal update (en hopelijk wat extra performance updatea want zelf in mijn dual G5 is het spel net speelbaar).
    Ik heb recent een korte opmerking gelezen van Aspyr over het spel…updates zouden onderweg zijn.

Bijdrager
    minijob

mmm…. das wel leuk….

Paar screenshots van op de PC:

Hier staan er nog meer

Bijdrager
    Maxime

Ik heb ook RCT 3, paar keer gespeeld, snel uitgekeken.
    Voor mij is de simpelste RCT 1 beter haha.
    Net zoals met Sims, ik vind Sims 2 veel minder leuk dan 1.

Maar over de kwaliteiten van RCT3, bij mij op m’n iBook
    ook érg langzaam, liedjes van apparaten krijg ik niet altijd aan de praat,
    liedjes uit iTunes importeren werkt al helemaal niet,
    en een ritje in je eigen rollercoaster gaat ook erg stotterend.

Beetje jammer!

Maar ga binnenkort denk ik Sims 1 aanschaffen voor m’n Mac.
    Iemand ervaring met de complete collectie 1 die nu aangeboden wordt?
    Wil graag weten hoeveel ruimte het inneemt.

Bijdrager
    Vitamientje
    ”Maxime”

Net zoals met Sims, ik vind Sims 2 veel minder leuk dan 1.

Maar over de kwaliteiten van RCT3, bij mij op m’n iBook
    ook érg langzaam, liedjes van apparaten krijg ik niet altijd aan de praat,
    liedjes uit iTunes importeren werkt al helemaal niet,
    en een ritje in je eigen rollercoaster gaat ook erg stotterend.

Beetje jammer!

Maar ga binnenkort denk ik Sims 1 aanschaffen voor m’n Mac.
    Iemand ervaring met de complete collectie 1 die nu aangeboden wordt?
    Wil graag weten hoeveel ruimte het inneemt.

Nee joh RCT 3 is veeeeel leuker dan 1 joh :P
    Ik vond de sfeer van 1 wel veel beter, maar het is toch wel erg cool om in je eigen achtbaan te zitten.

En over dat van de sims 1 collectie, ik denk dat je eerder een reactie krijg als je er een eigen topic over maakt. :)

Bijdrager
    Steff

Net zoals met Sims, ik vind Sims 2 veel minder leuk dan 1

Zeker mee eens!!

Ik heb uren plezier gehad met RCT1 toen was het allemaal nog simpel zonder zoveel nutteloze dingen erdoorheen. Gewoon bouwen bouwen en bouwen. Heb de PC toen zelfs 1 nacht aan laten staan om me spel uit te spelen. :oops:

Toen deel 2 uitkwam vond ik hem al minder. Ok er was een SixFlags optie maar het leek zo gesponsort en de mappen waar je op kon bouwen waren minder.

Bijdrager
    Julius de Vries
    ”Kriska”

Zeker mee eens!!

Ik heb uren plezier gehad met RCT1 toen was het allemaal nog simpel zonder zoveel nutteloze dingen erdoorheen. Gewoon bouwen bouwen en bouwen. Heb de PC toen zelfs 1 nacht aan laten staan om me spel uit te spelen. :oops:

Toen deel 2 uitkwam vond ik hem al minder. Ok er was een SixFlags optie maar het leek zo gesponsort en de mappen waar je op kon bouwen waren minder.

Ook volledig mee eens. Uren speelplezier gehad vroeger aan RTC 1. Heb het laatst RTC 3 eens uitgeprobeerd, maar toch blijft de eerste de beste van de 3. Lekker simpel.

Bijdrager
    RobinZwama
    ”Julius
    ”Kriska”

Zeker mee eens!!

Ook volledig mee eens. Uren speelplezier gehad vroeger aan RTC 1. Heb het laatst RTC 3 eens uitgeprobeerd, maar toch blijft de eerste de beste van de 3. Lekker simpel.

Daar stem ik weer mee in! RCT1 en 2 zijn gewoon veel overzichtelijker. Dat 3D gebeuren hoeft van mij echt niet!
    Deel twee v(i)(o)nd(t) ik nog het leukst, omdat ik praktisch naast SixFlags woon;)
    Ze hadden daar een paar dagen in de week (twee jaar geleden) een RollerCoaster dag. Dan kreeg je een blinddoek mee voor ‘extra sensatie’. Er was daar ook een hal waar je RCT2 kon spelen en daar werden ook wedstrijdjes gedaan wie het mooiste park kon bouwen in een uur of zo; best leuk!

Ik heb nu ook RCT3 voor Mac. Ik gebruik een Mac Mini Core Duo 512MB. Daat spel loopt heeeeel erg traag bij mij, heel erg teleurgesteld!
    Ik had me toen bij Mac iets voorgesteld waar ik lekker al het grafische gebeuren op kon doen, maar dat viel een beetje (BEETJE) tegen. Nu heb ik natuurlijk maar een halve GB, maar toch, ik ga een 1GB vragen voor m’n verjaardag( :innocent: ).
    Hopen dat het dan beter gaat met die 3D dingen; niet alleen spellen, maar ook ontwerpen:)

Bijdrager
    Steff

Ik heb nu ook RCT3 voor Mac. Ik gebruik een Mac Mini Core Duo 512MB. Daat spel loopt heeeeel erg traag bij mij, heel erg teleurgesteld!

Het is ook nog niet universial.
    En met rosetta gaat het heel traag

:?

Bijdrager
    Alexander Online

Met rosetta loopt het erg rot op m’n MacBook, ik vermoed beter op Windowsmaar dat moet ik nog testen

Bijdrager
    hannaah

Heey !
    Ik wil graag het spel rollercoaster 2 spelen , maar zou er iemand mij kunnen zeggen of er een versie voor Mac OSX bestaat in België van Rollercoatser 1of2?
    Dankje x

Bijdrager
    Alexander Online

Mac OS X

RollerCoaster Tycoon 3 has been ported to Mac OS X. Earlier versions of the game however have not been ported, and due to heavy dependencies on the X86 platform (being that Chris Sawyer games are written assembly language) it is unlikely that they will be able to be ported to Power PC based Macs. However, some Mac users have been able to successfully run the original RollerCoaster Tycoon on their machines using Virtual PC.

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/RollerCoaster_Tycoon_3

Bijdrager
    robgin

ja het is heel mooi al die spellen maar ze werken aleen onder windows en niet onder macosx

als daar nou eens een emulator of zo voor gescreven word dat de windows games ook onder macosx werken >>>>zou erg leuk zijn<<<<<

Bijdrager
    geen_naam

Rollercoaster is op laptops (macbooks etc. weet k niet precies, op mijn windows laptop in elk geval) echt heel langzaam. Er is wel een demo van rc3 te krijgen (ik weet niet waar, een zoek op het web levert vast wel wat op) maar ik heb eerlijk gezegd geen id of die ook op mac draait.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.