10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    woutermooy

Rode wijn over toetsenbord mbp = scherm nu zwart -> HELP

Heel stom, een half glas rode wijn over het toetsenbord laten vallen. Snel afgedept en alles deed het nog. Volgende dag wil ik mijn mbp weer opstarten. Gevolg, een hoop overuren van het ventilatortje en een zwart scherm… Wat nu? Uit elkaar schroeven en alles schoonmaken? Graag tips :). Onwijs bedankt alvast! Wouter.

Bijdrager
    brusk

Je had na het afdeppen je MacBook voorlopig niet moeten gebruiken. Stroom eraf, indien mogelijk batterij eruit. Eerst alles goed moeten schoonmaken/drogen. Je kunt dit alsnog proberen, maar grote kans dat het al te laat is.

Bijdrager
    TonE

Is mij ook gebeurd, ook rode wijn over mijn TB van mijn iMac, Einde oefening, nieuwe moeten kopen.

Bijdrager
    jonmonza

@TonE nieuw toetsenbord, ja

Bijdrager
    TonE

Ja joh, dat snap ik ook wel dat het bij een MBP veel dramatischer is. Leuk is anders.

Inactief
    Anoniem

In rode wijn zit suiker. Dat is echt killing voor electronica. Water is veel minder een probleem.

Bijdrager
    Gamer4life

Had hetzelfde met sprite!!
    Heb hem naar pc winkel gedaan een hersteling kost 1160 euro:(

Bijdrager
    bartvdv

Een hoop zout erover uitstrooien.

Inactief
    Anoniem

Zeker geen zout of iets erop doen.

Neem contact op met een bedrijf en laat het professioneel reinigen.
    Ik heb zelf goede ervaringen met iapply.nl

Maar wat je ook doet, gebruik hem niet meer, niet opladen en tenzij je hem gaat openen om schoon te maken eigenlijk gewoon laten liggen tot er iets gedaan is.

Bijdrager
    desafiadore

Tja, geen garantie meer… dan zou ik ‘m zelf open maken en kijken of er ergens sluiting is door een druppel wijn.
    In ieder geval niet meer aan de stroom en, indien mogelijk, verwijder de accu.

Wellcht dus wat wijn onder het toestenbord gekomen op het mainboard. Hopelijk alleen maar een ‘sluiting’ en
    niet iets defect. Anders wordt het een duur grapje c.q. is het slimmer om ‘m op marktplaats van de hand te doen
    (krijg je er wellicht nog een aanzielijk leuk bedrag voor) en dan een nieuwe te kopen. Doet even pijn, maar een
    hele wijze les voor de volgende keer.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.