14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    SeaTrue

Rode Videomic (wie heeft em?)

ik ben van plan om deze microfoon te kopen om te gebruiken in ombinatie met mijn camera.

vanmorgen het nieuws gekregen dat de enige 2 belgische winkels die ik weet dat deze verkopen, deze alleen verkopen via internet en ik dus niet kan testen.

Hiermee mijn vraag of er iemand (liefst in de buurt van antwerpen, zodat ik per fiets kan komen) dit toestelletje heeft? En of ik dit eventjes mag aansluiten op mijn camera om te kijken of alles in orde is. (kijken of de micro niet in beeld komt enzo)

alvast bedankt

-Sam Heijens

edit: mocht je een winkel weten in België waar ik deze kan testen mag je die ook altijd zeggen

Bijdrager
    Yaris

Hier vind je alvast een review : http://www.pana3ccduser.com/article.php?filename=The-RØDE-Videomic
    (sorry, mijn linkje werkt niet, je zult hem moeten copiëren en plakken)

Bijdrager
    SeaTrue

bedankt, maar aan een review heb ik niet zo heel veel.

Ik heb al een tijdje geleden besloten hem te kopen maar ik wil eerst zeker zijn dat die niet in het beeld van de camera valt.

Bijdrager
    8lux

Amsterdam is misschien een beetje ver fietsen, maar ik kan je vertellen dat ie op mijn Sony FX-1 prima functioneert. De mic zit daar vrij ver voorop, maar blijft wel buiten beeld. Hij draait verder op een eigen 9V batterij.

Bijdrager
    SeaTrue

denkje dat die hierop in beeld komt?

Bijdrager
    8lux

Ik ben bang, dat je camera omvalt :wink:
    Hij zit, qua hoogte wel dichter op de lens, maar ook wel iets verder naar achter. Ik zou het je zo niet kunnen zeggen wat dat tot resultaat zal hebben…
    Je zou altijd een doorsnedeschetsje kunnen maken met de max. openingshoek van je camera, dan weet je i.i.g. of je in de buurt komt…

Bijdrager
    SeaTrue

dat kan ik altijd proberen, maar het zou natuurlijk handiger zijn als er hier mensne uit mijn buurt dit toestelletje hebben. (of een winkel weten…)

dus hierbij nogmaals oproep!

-Sam Heijens

Bijdrager
    SeaTrue
    ”8lux”

Je zou altijd een doorsnedeschetsje kunnen maken met de max. openingshoek van je camera, dan weet je i.i.g. of je in de buurt komt…

hoe kom ik de hoek te weten?

op internet vind ik deze gegevens, maar weet niet echt of ik daar iets mee ben

[code:1:a2eed5e923]
    Type: Zoom lens – 2.3 mm – 23 mm – f/1.7-2.3
    Focal Length: 2.3 mm – 23 mm
    Equivalent to 35mm Camera: 43 – 430mm
    [/code:1:a2eed5e923]

Bijdrager
    8lux

Eigenlijk nog simpeler is, om je cam aan te zetten, volledig uit te zoomen en te kijken wanneer er iets in beeld komt. Op http://www.rodemic.com/downloads/VideoMic_WPaper_v2.pdf kun je dan vast aan de specs zien hoe groot die mic is…

(Zag daar trouwens ook, dat ze een stereo variant hebben uitgebracht, maar dat is weer een ander verhaal.)

Bijdrager
    SeaTrue
    ”8lux”

(Zag daar trouwens ook, dat ze een stereo variant hebben uitgebracht, maar dat is weer een ander verhaal.)

als ik zo kijk lijkt die me kleinder, maar dan weer wel stukje duurder. En hij is nog niet echt uitgebracht…

best eens verder zoeken naar prijzen

Bijdrager
    Lou van Wijhe
    ”samheijens”

Dat denk ik niet. De accessoireschoen zit ver naar achteren, verder dan bij mijn camera (Canon MVX330i), en er zijn 2 bevestigingposities op de microfoon waaruit je kunt kiezen. Alleen is de microfoon vrij groot in relatie tot de camera maar als je dat geen probleem vindt, levert hij een prima geluid.

Ik koop te zijner tijd ook de stereo-versie maar het duurt nog wel tot oktober voor die hier in NL verkrijgbaar is.

Lou

Bijdrager
    SeaTrue
    ”Lou
    ”samheijens”

Dat denk ik niet. De accessoireschoen zit ver naar achteren, verder dan bij mijn camera (Canon MVX330i), en er zijn 2 bevestigingposities op de microfoon waaruit je kunt kiezen. Alleen is de microfoon vrij groot in relatie tot de camera maar als je dat geen probleem vindt, levert hij een prima geluid.

Ik koop te zijner tijd ook de stereo-versie maar het duurt nog wel tot oktober voor die hier in NL verkrijgbaar is.

Lou

ik ga binnen een halve week in wilrijk naar een winkel kijken waar ze ‘m verkopen en daar mag ik hem ‘passen’. Maar ik ben er eigenlik nog niet helemaal uit of ik nu de stereo wil of niet.

Bijdrager
    8lux

De mono variant zal meer “gericht” zijn dan de stereo variant. Het hangt er dus vooral vanaf, wat je op wenst te nemen en op wat voor soort locatie…

Bijdrager
    SeaTrue
    ”8lux”

De mono variant zal meer “gericht” zijn dan de stereo variant. Het hangt er dus vooral vanaf, wat je op wenst te nemen en op wat voor soort locatie…

ik denk dat ik dan voor de ‘gerichte’ versie ga. De bedoeling is eigenlijk om filmpjes (met spraak) op te nemen met geluid dat beter is dan de interne micro

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.