4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Kareld

Rode video mic rycote vs go

Hoi,

Misschien heeft deze vraag niet veel te maken met apple producten, maar ik ken geen ander forum.
    Is er een groot verschil tussen de Rode videomic rycote en de videomic go?
    De go is misschien iets handiger omdat het geen batterij nodig heeft.
    Voor mij is het belangrijkste de audio kwaliteit.
    Zou de 30 euro meer voor de videomic rycote beter zijn?

Alvast bedankt!

Groeten, Karel

Moderator
    Mac Daddy

Topic even verplaatst naar het pro forumdeel. Daar past ie iets beter.

Hierbij een vergelijking tussen de Pro en de Go. Hopelijk helpt dat om een iets beter beeld te krijgen.

En hier vond ik nog een Duitse vergelijking tussen alledrie de modellen.

Bijdrager
    Qmagic

RØDE VideoMic GO: is simpelste uitvoering. Werkt altijd omdat het geen batterij nodig heeft, gaat wel iets te koste van de geluidskwaliteit.

RØDE VideoMic met Rycote Lyre Suspension System: (is waarschijk de gene die je bedoeld gezien de aangegeven prijs) werkt met een batterij en heeft een PAD (volume schakelaar)0/-10/-20dB schakelaar, deze is echter wel lastig te schakelen aan de binnenkant. (zie voorbeeld http://i.ytimg.com/vi/0YdN8yE6MC0/maxresdefault.jpg )
    En heeft een laag-af filter (1 step High Pass Filter flat, 80Hz) aan buitenkant zitten.

RØDE VideoMic Pro / RØDE VideoMic Pro R (R=nieuwste versie)
    dit een veel betere optie (mits die binnen de financiën past), makkelijk bereikbare (-10dB, 0, +20dB) schakelaar (buitenkant), en met name de +20dB maakt een groot verschil voor de meeste cameras, dan zet je de input level op de camera lager en stuur je harder vanaf de microfoon het geluid de camera binnen waardoor je veel minder ruis zult hebben in de opnames.
    En de nieuwe R versie heeft een 2 standen laag-af filter (Two step High Pass Filter flat, 80Hz), de oude heeft 1 stand.

Zoals je aangeeft dat het belangrijkste de audio kwaliteit is, ga dan voor de versie met batterij, daar zit een duidelijk hoorbaar verschil in.

Bijdrager
    Kareld

Bedankt voor de snelle reacties!
    Ik denk toch dat ik voor de rode videomic rycote ga, aangezien de audio kwaliteit beter is.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.