10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    WimWell

Rode rondje bij de update

Ik erger me altijd rot aan die rode rondjes bij de update service. Ik update dus automatisch en dat gaat prima maar nu staat er een rood rondje bij de update naar Garageband.

GarageBand kan niet op ‘Harde schijf’ worden geïnstalleerd, omdat macOS versie 11 of hoger is vereist.

Vervelende is ik kan geen update naar 14 doen vanwege mac gebouwd in 2013! (late 2013)

Hoe krijg ik dat irritante rode rondje weg!

Dank alvast.

Wim

Bijdrager
    csteelooper

System Preferences > Software Update > Automatically: Check for Updates >> Uitvinken

Op diezelfde plek: Install updates from the App Store >> Uitvinken

Als je dat niet wilt (want je zegt dat automatisch installeren van updates prima gaat en in principe is dat ook niet het probleem) dan is er nog een mogelijkheid via XCode en het bijwerken van een voorkeurenbestand, maar daar zitten heel wat haken en ogen aan. Zoek maar eens op

MacOS App Store Disable badge

met Google.

Sowieso is het best irritant dat Apple de update überhaupt aanbiedt op platforms waarvoor ze feitelijk niet beschikbaar is (lees: alles onder MacOS 11 Big Sur)

In het verleden werd dat niet gedaan; dan zag je ná een OS update plotsklaps allerlei app-updates voorbij schuiven… Waarom men nu een andere benadering heeft gekozen is mij een raadsel. Ik heb die GB update er ook al staan, terwijl ik de eerstkomende maanden echt nog niet over ga naar Big Sur, al is het maar omdat één programma dat ik nodig heb weigert te werken onder alles wat nieuwer is dan Catalina. Dus moet óf dat programma bijgewerkt worden, of de noodzaak ervan (lees: Corona) voorbij zijn…

A

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door csteelooper.
    Bijdrager
    WimWell

Dank je wel. Klopt.
    Ik moet een nieuwe machine kopen maar dat ben ik nog niet van plan. Nergens voor nodig nog. Alles werkt nog als een tierelier.

wim

Bijdrager
    fred44nl

als je Garageband niet gebruikt, dan kun je het gewoon verwijderen.

heb je dr nooit meer een rood puntje van.

Bijdrager
    csteelooper

<p class=”cite”>WimWell op 26 november 2020 om 21:55</p>
    Dank je wel. Klopt.
    Ik moet een nieuwe machine kopen maar dat ben ik nog niet van plan. Nergens voor nodig nog. Alles werkt nog als een tierelier.

wim

Je ‘moet’ nog helemaal niks. Pas als één of meer apps die je nu gebruikt niet of niet goed meer werken onder de huidige versie van MacOS móet je iets. Maar op dit moment wordt zelfs High Sierra nog met Security Updates ondersteund voor Macs die niet hoger kunnen, dus er is nog helemaal geen sprake van moeten.

Bijdrager
    WimWell

Ik gebruik garageband!

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Is geen échte oplossing voor.

Bijdrager
    Tegenwind

Indien je je stoort aan het rode rondje bij het Dock-icoontje; maak een snelkoppeling van de App Store in de programma-map (of ergens anders uit het zicht), sleep deze naar het Dock en het werkelijke icoontje eruit.

Sleutelbeheerder
    Night

Het was toch wel beter geregeld in High Sierra:

Bijdrager
    computer space

Overigens regelt Dosdude gewoon dat je naar Catalina of zelfs Big Sur kan.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.