7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Maurits

Rode randen in menubalk na update macOS High Sierra

Sinds de update naar macOS High Sierra heb ik rode randen om de drop down menu’s van mijn menubalk. Links en rechts onder is van het uitschuif menu een klein beetje rood te zien. Wanneer ik weg klik dan wordt het zelfs even het hele menu rood voordat het verdwijnt. Dit is zowel bij de donkere als de normale weergave, en bij ieder programma. Ik heb dit nog bij niemand anders kunnen vinden, iemand anders hier ook last van? Of iemand een idee hoe het verholpen kan worden?

Bijdrager
    Spinozo

Is dat een MacBook Pro met Radeon videokaart uit 2016/2017?

Bijdrager
    Maurits

Is dat een MacBook Pro met Radeon videokaart uit 2016/2017?

Nee, MacBook Pro Early 2013 met Intel HD Graphics 4000.

Bijdrager
    Q-collective

Even Satanmode uitzetten bij Accessibility.

Maar serieus: probeer eens een SMC en NVRAM reset. Dat stelt een aantal videokaart instellingen opnieuw in.

Bijdrager
    Maurits

Even Satanmode uitzetten bij Accessibility.
    Maar serieus: probeer eens een SMC en NVRAM reset. Dat stelt een aantal videokaart instellingen opnieuw in.

Haha, daar lijkt het wel een beetje op ja. Zie nu dat het ook bij vensters van andere programma’s is.

Dat ga ik zeker even doen. Hopen dat het werkt.

Bijdrager
    Maurits

SMC en NVRAM uitgevoerd, geen effect. Probleem doet zich niet voor in ander account of in safe mode. Contact gehad met Apple Support. Die hebben een paar Library files verwijderd, hielp ook niet. Nu High Sierra maar opnieuw gaan installeren.

Bijdrager
    LiGielen

Ik heb het ook, ook een MacBook Pro Early 2013 met Intel HD Graphics 4000.

Als je in Systeemvoorkeuren > Toegankelijkheid > Beeldscherm “Verminder doorzichtigheid” UITvinkt, worden de dropdownmenu’s weer een beetje transparant en zie je niet meer die rode afterburn bij het sluiten van een menu.

Nieuwe installatie heeft waarschijnlijk geen zin, wellicht dat het met een volgende issue-update ineens opgelost is. (of niet)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.