8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Rolandvbalen

Rode pixels na reparatie

Beste Omt’ers,

Gisteren heb ik mijn Macbook 13 inch laten repareren, het ging hier om het vervangen van het plastic van de macbook (toetsenbord en de bezel van het scherm) dit viel nog onder verlengde garantie!

Nu als ik mijn laptop aanzet beginnen steeds meer pixels rood te kleuren, dit duid aan op de videokaart die warm wordt! Kan dit komen door de reparatie van de Macbook? of is het toevallig dat ik dit opeens heb?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    MBPuser

Lijkt me niet echt toeval, beter gelijk terug ermee!

Bijdrager
    Appeltje

Gelijk ermee terug! Waar heb je m laten repareren?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Toeval of geen toeval, dat moeten ze als jij het gelijk zag ook hebben gezien als er sprake was van een test periode. Blijven die pixels er gelijk voorgoed staan of wisselt het aantal en de positie?

Bijdrager
    Rolandvbalen

Ik heb hem laten repareren bij een APR, de reparatie was voor de rest super.
    Het probleem treed na enige tijd op (als hij warmer wordt en als ik scroll dan gaan de pixels mee.

Als ik hem op een extern scherm aansluit heb ik dit probleem niet.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als ze mee scrollen ligt het uiteraard niet aan het scherm maar eerder de kaart, zeker als je het met alles hebt. Maar als het een warmte probleem is kan ook een niet goed werkende fan de oorzaak zijn. Heb je al met b.v. dit programma gekeken hoe warm het wordt en wat het aantal toeren van de fan is?

In ieder geval gelijk terug gaan, want mogelijk is het tijdens de reparatie veroorzaakt en hoe langer je wacht hoe meer reden ze hebben jou af te schepen.

Bijdrager
    Rolandvbalen

Ik ben er nu een paar uur mee bezig en kan het nu niet ontdekken, ook niet als ik download, stream en 1080p afspeel tegelijkertijd.

Ik ga morgen eens even informeren!
    Alleen het punt is, als het de kaart is kan het dan iets te maken hebben met de reparatie?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Niet met de reparatie op zich lijkt mij, maar het kan wel tijdens die reparatie ontstaan zijn natuurlijk.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.