9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Jac Trum

Rode balletje kwijt

Het rode balletje linksboven waarmee je Safari afsluit ben ik kwijt. Ik zal wel een geval zijn van ‘typisch blond’, maar kan iemand me vertellen hoe ik het weer terugkrijg?

Bijdrager
    Pasav

Zit je soms in FullScreen mode te werken … ? Dan is esc je toets om er uit te gaan en dan zie je de Rode Gele e n Groene bal weer.

Bijdrager
    Jac Trum

Je bent geweldig! Ik WIST dat het zo iets simpels moest zijn, maar om het te vinden…. Bedankt!

Bijdrager
    SunKeeper

Rechtsboven in de hoek van het venster zitten de pijlen om naar Full Screen over te schakelen.

Ben je daar eenmaal, beweeg dan met je muisaanwijzer helemaal naar boven, en dan schuift de menubalk naar beneden. Helemaal in de rechterboven hoek zit dan ineens een blauwe knop, en daar kun je ook mee uit Full Screen komen.

Maar de sneltoetsen kan ook inderdaad.:smile:

Bijdrager
    tarun

In plaats van dat “rode balletje” kan je ook command-W (appeltje-W) gebruiken om een venster te sluiten.

Bijdrager
    MacTS
    Jac op 06 februari 2012

Het rode balletje linksboven waarmee je Safari afsluit ben ik kwijt.

Even een correctie: met het rode balletje sluit je Safari niet af. Geen enkel programma (nou ja, bijna geen). Je sluit hiermee alleen het venster, maar het desbetreffende programma blijft open. Een foute typische Windows-gewoonte.

Bijdrager
    SunKeeper

Haha, die zag ik al aankomen.:grin:

Ik wilde de opmerking zelf maken, maar ik kom al betweterig genoeg over, dus had me ingehouden.:wink:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Jac op 06 februari 2012

Je bent geweldig! Ik WIST dat het zo iets simpels moest zijn, maar om het te vinden…. Bedankt!

De esc (voluit ‘escape’) toets wordt al jaren gebruikt om te ‘ontsnappen’ uit de huidige situatie. Zo kun je er b.v. ook een in uitvoering zijnde drag & drop handeling mee cancelen en een dialoog venster sluiten (i.p.v. klikken op ‘annuleer’).:nerd: :innocent:

Bijdrager
    MacTS
    SunKeeper op 06 februari 2012

ik kom al betweterig genoeg over

Spreken we af: de volgende is weer voor jou:wink:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.