9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Donnie Darko

Rocken op Mac

Nu de zomer ten einde loopt, word het weer tijd om binnen te zitten.
    Dus komt de elektrische gitaar weer tevoorschijn.

Nou zou ik graag mijn gepingel willen opnemen(als het heel slecht is ook bewerken) op een G5.
    Misschien wat combinaties zoals drums en andere toeters en bellen op de achtergrond,
    met bijvoorbeeld een programma zoals Garageband en Logic Express..o.i.d.
    Eerst gewoon opnemen is al voldoende, de andere mogelijkheden valt later wel uit te puzzelen.

Na wat googlen ben ik gekomen bij Miglia, daarbij viel mijn oog op de HarmonyAudio.
    Op de afbeeldingen lijkt het me wel wat, alleen zou ik graag willen weten of er meer mensen zijn die dit product hebben en er meer ervaring mee hebben. Ik sta op het punt om er 1 te kopen maar weet nog niet van hoe en wat. Als er mensen zijn die me wat kunnen berichten over de geluidskwaliteit of alternatieven voor het opnemen/bewerken, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor de hulp!

Link: http://www.Miglia.com

Inactief
    Anoniem

Je kunt je gitaar direct inpluggen, met een verloopstekker, bijvoorbeeld van Griffin.

Bijdrager
    Donnie Darko

Toch bedankt, maar dit is niet echt wat ik zoek, misschien iets uitgebreiders.
    Ik kan hier bijv, geen mic o.i.d. aanlsluiten en de speakers moeten nu aan mijn geluidskaart,
    bij die Harmony kan ik zeg maar alles gewoon inpluggen als een basis station.(boxen/mic/2e gitaar)

Inactief
    Anoniem

Die HarmonyAudio ziet er inderdaad erg gelikt uit. Mooi ook met input regelaars. Helaas heb ik er geen ervaring mee, dus kan je niet verder helpen.

Bijdrager
    vriesela

Wow, das nou wat je noemt een mooi en functioneel apparaat.
    Maar goed, wat zoek je precies? Als het puur is om je gitaar op te nemen kun je het beter digitaal rechtstreeks naar de computer opnemen en daar dingen bewerken zoals delay en chorus.
    Ik vind het 7.1 output beetje nutteloos omdat je met gitaar toch mono speelt.

Ik speel zelf met een band en ik neem het op met de line-in van m’n mp3 speler, klinkt verder goed vind ik, zeker als ik rechtstreeks van m’n versterker overneem.
    Maar het hangt er dus gewoon vanaf wat je er mee wil, ik heb verder ook niet op prijzen gezocht, maar de HarmonyAudio is vast niet gratis, terwijl een klein verloop stekkertje van je grote plug naar een miniplug voor in je Mac eigenlijk nauwelijks iets kost.
    Probeer het gewoon even, zo’n plugje kost misschien anderhalve euro en als het niks is kun je kijken voor de HarmonyAudio.
    Probeer ook eens een muziekzaak, die weten er vaak ook wel wat van en in het beste geval kun je even proberen.

Bijdrager
    t-kom

voor wat mogenlijk heden kun je bij http://www.feedback.nl/ kijken en dan multimedia.
    om vervolgens naar audio te gaan en dar usb of firewire aan te kliken in het uitschuif menu.
    usb begint iets goed koper ongeveer €120.- voor een geluids interfase.
    voor de toepasing die jij zoekt dan.

Bart

Bijdrager
    atimago

kijk eens bij m-audio.nl, mischien hebben die wat je zoek, anders kan je ook bij Macplus.nl kijken allebij goed leverbaar in nederland

Bijdrager
    awi

in de laatste macfan, nr 60, staat een 2-pagina bespreking van de Harmony. Het komt er goed vanaf.

Bijdrager
    Donnie Darko

Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik hier wel een heel eind mee kom!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.