11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Massahari

Robocam 21 ip camera verliest IP adres

Sinds gisteren de Marmitek Robocam 21 draadloze IP camera gemonteerd. Alles werkt prima, behalve: als er enige tijd geen activiteit is (tussen de camera en de Mac/iPhone), dan verlies de camera zijn IP adres en kan ik hem niet meer benaderen via de bijgeleverde software. Enige optie is om de stroom eraf te halen en dan weer erop.

Iemand een idee waarom dit gebeurd?

Mijn draadloze router betreft een Time Capsule…

Bijdrager
    LighScan

Via een Airport Extreme kan je aan de hand van het MAC-adres van het apparaat, dit apparaat een vast IP-adres toekennen.
    Ik heb geen Time Capsule, maar deze zou over deze functie ook kunnen beschikken.

Bijdrager
    Massahari

Ja dat moet vast wel lukken, maar zou dit de truc zijn?

Bijdrager
    Massahari

Ik heb hem inmiddels een vast IP adres gegeven vanaf mijn Time Capsule en dit ook vast gelegd binnen de setup van de camera. Ik weet morgen pas of ik het goed heb ingesteld. DHCP staat op leasetermijn van 4 uur, het was rond 19.15 uur dat ik het een en ander opnieuw had ingesteld… helaas zal ik niet al te lang meer wakker blijven, dus morgen weet ik meer.

Bijdrager
    Massahari

Een vast IP adres geven was de truc. Camera werkt nog prima zo.

Bijdrager
    LighScan

Prima dat je probleem zo makkelijk is opgelost geraakt.

Kan je de topictitel nog even aanpassen door vooraan [opgelost] te zetten?

Bijdrager
    Massahari

Hmmm… een paar dagen later zie ik dat mijn IP camera toch zijn verbinding verliest. De IP camera staat buiten en is gemonteerd tegen de schuur aan, hemelsbreed zo’n kleine 15 meter van de router vandaan. De antenne van de camera heb ik weggewerkt binnen in de schuur, in de buurt van een stekkerdoos en de metalen geleider van de schuurdeur. Als ik met de site survey optie de verbindingen bekijk, zie ik dat het 2.4 signaal bij de schuur niet al te best is, soms 54%, soms 39% en soms heel weinig… tot niets, daarom verliest de camera zijn verbinding.
    Wat kan ik hieraan doen? De antenne toch verplaatsen, of buiten naast de camera zelf monteren? Vind het alleen niet zo’n mooie optie.
    Ik heb nog een Airport Express liggen die ik niet gebruik, ik zou natuurlijk deze in kunnen zetten als uitbreiding van het 2.4 netwerk lijkt me? En deze dus in de buurt van de camera plaatsen… weet alleen niet of deze oplossing mijn bestaande roaming netwerk, dat is de 5 ghz band, verstoort… heb namelijk een 2.4 en een roaming 5 ghz (routers beneden en boven) netwerk.

Bijdrager
    Massahari

Opgelost:

Airport Express in de schuur, uitbreiding van 2.4 netwerk gekozen. Signaalsterkte is continue 100% geweest, topic mag dicht!

Bijdrager
    LighScan

Gaat overigens niet voor storingen zorgen of je netwerk terugdringen naar 2.4Ghz, omdat de Extreme namelijk 2 netwerken heeft: G/N + 2.4/5 Ghz, en deze werken tegelijkertijd.

Bijdrager
    Massahari

Ik heb geen negatief effect ondervonden dat ik met de Airport Express het 2.4 netwerk heb uitgebreid. Zal het de komende tijd even in de gaten houden…

Bijdrager
    LighScan

Indien je probleem opgelost is, graag heel eventjes de tijd te nemen om de topictitel aan te passen naar [Opgelost]. Dit kan je doen door op je 1ste avatar te klikken, en dan ‘Bewerken’.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.