10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Ken

Roaming in Europa

Ik heb een KPN-abonnement met EU-bundel. Voorheen was het mogelijk om in het buitenland zelf je operator te kiezen. Nu ik een EU-bundel heb is het voor mij echter niet meer mogelijk in Duitsland een ander netwerk te kiezen dan E-Plus (dochter van KPN). Als ik handmatig probeer over te schakelen, blijft mijn telefoon alleen maar zoeken maar verbindt niet. Wat kan ik doen om alsnog wel te kunnen verbinden met bijvoorbeeld Telekom.de of Vodafone.de?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik denk dat je EU-bundels kunt zien als NL-bundels.
    Je hebt gekozen voor KPN, dus je krijgt KPN (-aangesloten bedrijven).

In Nederland kun je ook niet verbinden met Vodafone als je een KPN-abonnement hebt.

Bijdrager
    Rensvw

Weet iemand vanaf wanneer je je bundel door heel Europa kan gebruiken ipv alleen Nederland? Wat Europese bundels overbodig maakt?

Bijdrager
    KarelWillem

Vanaf 15 juni 2017 kunnen Europeanen zonder extra kosten bellen, sms’en… etc.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Bij Vodafone nu al als je je abonnement na 21 november 2016 hebt afgesloten. Voor alle overige abonnementen moet je bellen en €10 betalen dacht ik, maar dat kan ik mis hebben. Geen idee hoe dat bij KPN zit.

Bijdrager
    Dickdewit

Wat heeft dit met ios te maken?

Bijdrager
    KarelWillem

Nou ja, ik neem aan dat topic-starter een iPhone heeft. En daar draait iOS op.

En aangezien je die provider-keuze toch echt via de software (=iOS) moet doen, is het geen ongelooflijk rare plek om je vraag te stellen.

Bijdrager
    T-sec

Zelf heb ik een zakelijk abonnement bij KPN en hoorde enige tijd geleden dat ik nu ook “Roam Like Home”.
    Het enige nadeel is wel dat het overschot aan data wat in je bundel zit niet in het buitenland wordt gebruikt.

Ga je in het buitenland over je databundel van die maand heen dan ga je alsnog iets meer betalen.
    De meeste zakelijke gebruikers hebben een Buitenland internet bundel en anders betaal je per Mb.
    Voorheen was een buitenland bundel €5,00 p/100MB, nu is dat €5,00 p/250MB. Zonder bundel is €0,05 p/MB.

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik neem aan dat je MB bedoelt?

Bijdrager
    T-sec
    Dick op 18 april 2017

Ik neem aan dat je MB bedoelt?

Klopt, heb het even verbeterd.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.