7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisSl

rMPB extreem overhit, wat nu?

Hoi allemaal,

Ik had vandaag mijn rMBP m.b.v. Insomniax dichtgeklapt aanstaan zodat m’n downloads door zouden gaan. Vervolgens had ik mijn dichtgeklapte macbook in mijn rugtas gedaan die op de grond stond *dom* (liever uit het zicht dan midden op tafel als er niemand thuis is). Ik kom net thuis en ik schrok me dood. Hij was gloeiend(!) heet. Maar dan ook echt heet, en ook echt overal. Ik zou zweren dat ik er een eitje halfgaar op kon bakken. Vervolgens gelijk door de ventilatoren op volle toeren laten afkoelen en een hardwarecheck gedaan (bij opstarten van macbook ‘D’ inhouden) Deze gaf aan dat er geen hardware problemen waren, maar echt overtuigd ben ik nog niet.

Mijn vraag dus: Heeft iemand tips om extra te checken of alles nog in orde is? Ik kom er liever nu achter, dan dat ik over x-aantal weken problemen ondervind.

Alvast bedankt!:)

Groeten Christiaan

Bijdrager
    Jojo890

Een MacBook kan heel warm worden, zeker als er processen draaien wanneer hij dichtgeklapt in een tas zit. Ff afkoelen en dan lekker weer gebruiken:)

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Maar de slaapstand uitschakelen is gèèn goed idee! (Als het een MBP met HDD was had die ook nog kunnen beschadigen, maar alsnog is het niet goed.)

Bijdrager
    LighScan

Een MacBook schakelt zichzelf uit als de temperaturen te hoog worden, geen reden tot paniek dus.

Bijdrager
    ChrisSl

Ohh ok, bedankt voor jullie reacties!:)

Bijdrager
    Hessel89

Moet je ook absoluut niet doen! Als je je laptop aan wil laten staan hou hem dan opengeklapt. of ”op een kier” (bijna dicht) zodat de warme lucht in ieder geval nog kan blijven stromen.

Bijdrager
    strigoi

Ik weet niet hoe het met de rMBP zit maar alle andere MacBook Pro’s kunnen gewoon gesloten gebruikt worden als er bijvoorbeeld een extern scherm, muis en toetsenbord op aan gesloten is. Al raad ik inderdaad ook af om hem aan te laten in je tas, vanwege airflow.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.