25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    voord099

Behuizing rMBP

Beste OMTers,

Sinds een week de trotse bezitter van de rMBP. Vanzelfsprekend bevalt het geweldige scherm enorm!

Maar toch heb ik een puntje waarvan ik me afvraag of nog meer rMBP bezitters hier ‘last’ van hebben.

Het midden van de onderplaat (dus naast de luchtinlaat) sluit niet naadloos aan. Bij het oppakken van de laptop voel je het ook als het ware een beetje in veren.

Ik heb geprobeerd om het op de foto te krijgen. Je ziet dat ie links op de foto goed zit en dan langzaam eronder uit komt.

Bijdrager
    segher

foto doet het bij mij alleen niet

Bijdrager
    voord099

Sorry, uploaden hier lukt niet. Hij blijft zeggen verkeerd formaat.

Dus nu maar een linkje…

Bijdrager
    pimoomen

Hmm bij mij is dit niet;)

Bijdrager
    Hansi2124

Met het formaat is niets mis hoor. Ik heb het voor je in je bericht geplaatst.

Bijdrager
    voord099

haha dat dacht ik ook inderdaad.

OT de moeite waard om mee terug te gaan naar Apple Store?

Bijdrager
    fnk

Hoort naadloos te sluiten…

Bijdrager
    Haike

Terug met dat ding, misschien zit er een opbollende accu onder, die, die plaat wegdrukt. Iig deugt het van geen kanten. En aangezien bij een retina alles gelijmd en geplakt zit en er niks meer te schroeven valt moeten ze dat maar bij de Store oplossen, zeker als die machine maar een week oud is. Zelfs als hij een jaar oud zou zijn, moeten ze het nog steeds in de Store oplossen. Ik zou hem ook tot zolang niet meer gebruiken.

Bijdrager

Absoluut teruggaan. Mijn rMBP even nagekeken, maar gelukkig heb ik er geen last van.
    Voor zo’n dure laptop mag dat gewoon niet!

Bijdrager
    voord099

Bedankt voor de reacties. Ik ben nu overtuigd en ga terug.

Weet iemand hoe dat gaat bij Apple store? Krijg ik direct een ander mee, of moet ik dat op een andere manier regelen? Ik wil het liefst zo kort mogelijk zonder zitten.

Bijdrager
    App-ie

@voord099
    Ik had bij de iPad2 last van wat backlightbleeding destijds. Heb toen wel een andere gekregen maar pas na een paar dagen i.v.m. onderzoek. Zo zal het denk ik ook in jouw geval gaan.

Bijdrager
    Twan94

Ik zie bij mijn MacBook ook niets, ik denk dat inderdaad maar even terug moet gaan!

Bijdrager
    Haike
    voord099 op 05 augustus 2012

Bedankt voor de reacties. Ik ben nu overtuigd en ga terug.

Weet iemand hoe dat gaat bij Apple store? Krijg ik direct een ander mee, of moet ik dat op een andere manier regelen? Ik wil het liefst zo kort mogelijk zonder zitten.

Laat je ff weten hoe het afgelopen is? Ik wil wel weten wat de oorzaak is:wink:

Bijdrager
    voord099

Ik ga morgenavond terug, en laat hier weten hoe het afloopt…

Bedankt voor alle reacties.

Bijdrager
    voord099

Ik kon toch niet wachten en ben vanavond bij de AppleStore geweest.

Perfecte service, het probleem werd direct erkend en buiten de geniusbar om werd er direct een nieuw exemplaar van achter gehaald. Keurig netjes geconfigureerd in de store.

Helaas is de retina droom langzamerhand een nachtmerrie aan het worden.

Thuis aangekomen klaar om te starten met een goede rMBP blijkt de letter \’v\’ op het toetsenbord los te zitten. Morgen dus weer terug naar de AppleStore en ik denk op naar mijn 3e rMBP in 1 week tijd.

To be continued…

Bijdrager
    voord099

@Haike de oorzaak is volgens de Apple medewerker te strak aangedraaide schroefjes.

Bijdrager
    Haike

Tja.. ik heb het natuurlijk niet zelf gezien, maar ik vind dat wel een heel merkwaardig verhaal. Want als ik op de site van ifixit bij retina kijk, krijg ik te zien waar de schroeven zitten,

en dat correspondeert dus voor geen meter met jouw foto, dan zou je denken dat het middelste schroefje eerder ontbreekt dan dat het er te vast in zit.

Bijdrager
    voord099

@Haike daar heb je helemaal gelijk in. Maar de discussie van het hoe en waarom heeft geen enkele nut om die te voeren zolang ik maar een nieuwe kreeg.

Bijdrager
    voord099

Gister weer terug geweest met de rMBP met kapotte letter ‘v’.

Ook deze werd gelukkig weer onmiddelijk vervangen door een nieuw exemplaar.

Echter die liep helaas vast tijdens de configuratie. En omdat een volledige restore volgens de medewerker een paar uur zou duren werd er wederom een nieuwe doos van achter gehaald (de 4e inmiddels).

Deze uitvoerig bestudeerd, gecontroleerd enz. uiteindelijk toch maar mee naar huis genomen en deze lijkt vooralsnog goed te zijn.

Eindelijk dus een 100% goed werkende rMBP. 4x is scheepsrecht.

Bijdrager
    Soulshaker

Wat zit daar allemaal in hun stock ?
    Refurbished modelletjes ?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

@TS Je hebt niet wat extra’s gekregen voor het ongemak?;)

Bijdrager
    Haike

Het is in ieder geval niet simpel om aan een goed werkende machine te komen, als ik dat zo lees…

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Niet voor iedereen, maar uiteindelijk heb je wel een geweldig product!:smile:

Bijdrager
    Twan94

Ik heb aan de mijne (gelukkig) tot nu toe niets kunnen ontdekken. Heb geloof ik erg geluk veel gehad!

Bijdrager
    voord099

Nee niks gekregen. Ze vonden het al geweldige service om het buiten de geniusbar om te doen. Dat zou namelijk betekenen een paar weken kwijt voor reparatie.

Het duurt ff maar je hebt wel zeker wat.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.