5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager

rMBP sloom wanneer batterij bijna leeg

Hoi!

Zit met een vreemd probleem: mijn Macbook Pro Retina 15 inch 2013 (‘instapmodel’) heeft steeds vaker problemen wanneer de batterij bijna leeg is. Hij reageert echt een stuk minder snel. Bijvoorbeeld wanneer ik op internetpagina’s scroll merk ik het of als ik een aantal programma’s open heb staan en wil wisselen. Het probleem begint vanaf ongeveer 15% batterij en houdt pas op wanneer ik de oplader aankoppel. Daarnaast komt hij niet meer in de hibernate stand. Als de accu op is moet hij automatisch opnieuw opstarten en onthoud dus niet wat ik als laatste open had staan, dat is behoorlijk irritant. Heb al verschillende resets gedaan. (o.a. de SMC en PRAM). Maar ook deze helpen niet.. Ik heb mij Mac elke dag nodig, dus ‘even’ opsturen lukt niet.

Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen of een oplossing weten?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Dag Martijn

Ik heb hetzelfde probleem. Dat van die hibernate stand heb ik dan weer niet.

Ik heb er op het net al eens naar gezocht, maar niks gevonden. Een oplossing heb ik dus niet, maar je weet nu dus al dat je niet de enige bent.

Ik steek het erop dat 10.9 vanaf een bepaald percentage in “zuinige” stand gaat en dat gaat dan ten koste van je performance.

[rMPB 15″ 2 Ghz Intel Core i7, 8 Gigabyte RAM.]

EDIT: Ik heb net dit gevonden.

Bijdrager

Thanks, dat is inderdaad precies wat ik ervaar. De link geeft een heldere uitleg. Toch jammer dat hij na een bepaald moment de batterij probeert te besparen. Alleen het hibernate probleem blijft dan staan.

Bijdrager
    SunKeeper

Normaal gesproken kun je de batterij ook beter niet onder de 20 of desnoods 15% laten zakken. Velen zijn van mening dat dat de levensduur negatief beïnvloed.

Nu is het natuurlijk wel zo dat met een lange batterijtijd (8-11 uur op één lading) die 20% al snel een hoop tijd scheelt, maar toch lost dit direct twee vliegen in een klap op.
    Al kun je je afvragen waar je dan werkt, als je al meer dan 8 uur zonder stopcontact zit. In een hutje op de hei?

Bijdrager

Ik loop stage bij een bedrijf met stopcontacten haha, maar af en toe wil ik mijn oplader wel eens vergeten. Dus dan kan ik thuis nog heel even verder, voordat ik over ga op mijn iPad. In dat soort situaties is het wel makkelijk.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.