1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    DennisG

rMBP of MBP uitbreiden?

Hallo allemaal,

Heb op het moment een MBP 13” uit 2009, later zelf uitgebreid met een SSD. Omdat die nu een beetje begint te bokken, maar vooral omdat ik vind dat ik na vier jaar wel een nieuwe laptop verdien, ben ik op zoek naar een nieuwe. Ik heb me bedacht dat 13” praktisch voor onderweg is, maar dat je je ook scheel kijkt op het kleine scherm en dat ik daarom een 15”-scherm wil. Ik gebruik de laptop niet professioneel voor grafische doeleinden (een enkele keer voor de fun); MATLAB/SimuLink is het zwaarste dat ie aan moet kunnen.

Nu zijn er twee opties: de gewone Pro of de Retina (verschil ongeveer 330 euro met studentenkorting). Als ik echter de Pro ga upgraden met een SSD van 256 gb (200-250 euro) en 8 gb ram (50 euro), dan blijft er van dit verschil weinig over. Tuurlijk, bij de Retina moet dan nog een thunderbolt-naar-ethernet-verloopje en eventueel een externe diskdrive gekocht worden, maar een betere videokaart en natuurlijk het betere scherm maakt het verschil in euro’s erg klein (en het is natuurlijk wel erg makkelijk dat in een Retina alles er al in zit, en je bij de Pro nog moet gaan doe-het-zelven). Kortom: het lijkt of je voor een kleine meerprijs een MacBook met Retinascherm hebt in plaats van de normale Macbook Pro.

Nu mijn vraag: zie ik dingen over het hoofd (zowel in m’n berekening als in de afwegingen)? Zijn er mensen die voor dezelfde keuze hebben gestaan, en zo ja, wat was voor jullie de doorslag? Andere tips/trucs/argumenten? Alvast bedankt!

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.