8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager

rMBP herkent Dell 27\'\' als TV

Hoi!

Heb hier een rMBP van 2013 en een Dell u2713H.
    Het scherm is een zogenaamde B-selectie (wat je nauwelijks kunt zien), maar de tekst is wel heel erg onscherp en geblokt.
    Mijn Dell wordt ook herkent als een TV en niet als een monitor. Kan dit aan de Mini Display naar Display kabel liggen?
    Of staat er ergens iets niet goed ingesteld?

Alvast bedankt!

Martijn

Bijdrager
    Bijdrager
    Geux

Yep. Zelf eind vorig jaar een 30″ Dell gebruikt op mijn iMac.

Ook pas goed aan de praat na de “tweak” zoals door ‘MartijnH’ aangegeven.

Scherpte en resolutie was toen ‘OK’, maar kleuren heb ik nooit identiek gekregen aan het iMac scherm.
    Bleef altijd een gele waas over het beeld, wit was nooit echt wit. Irritant.

Dus scherm retour na 2 dagen.

Bijdrager

Twijfel inderdaad nog een beetje. Maar goed, zoals beschreven heb een B-model. Dus neem het maar voorlief. De prijs was erg goed. Dus daarom is het risico te nemen.

Bijdrager
    banditbiker

Voor sommige monitoren heb je een Dual Link DVI kabel nodig. Bij mijn weten is HDMI en DVI standard niet Dual Link.
    Ik heb voor mijn 30 inch dell scherm een DisplayPort to Dual Link DVI converter moeten aanschaffen voordat het scherm op de juiste resolutie werkte (2560×1600)

Misschien is dat bij jou ook het geval?

Wat is de resolutie van je monitor?

Bijdrager

Dat had inderdaad gekund, of je gebruikt de displaypoort die ondersteund ook de resolutie van 2560×1440

Bijdrager
    banditbiker

De standard DisplayPort naar DVI (die met dat korte 10 cm kabeltje ertussen) is Single Link

Dit is de juiste die ik dus nodig had.

Bijdrager

Snap ik, maar ik gebruik een mini display naar display kabel, en daarmee haal ik de volledige resolutie ook. Enige punt was dat de tekst heel blokkering was. Dat is nu opgelost dankzij het tooltje. Alleen wordt de monitor nu nog als TV herkent.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.