5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Ravenshield

rMBP grote update

Beste OMT’ers

Ik weet dat niemand het echt weet en het puur om gissingen gaat, maar ik zou toch jullie mening willen horen.
    Wanneer denken jullie dat er nog eens een major update gaat zijn van de rMBP-lijn? dus niet gewoon de jaarlijkse processor update en nog wat aanpassingen, maar echte grote veranderingen zoals DDR4, (IGZO?) 4K resolutie, next-gen GPU, Apples eigen A-serie processoren onder de motorkap ipv. Intel, drastische uiterlijke aanpassingen, langere batterijduur, etc.?

Ik vraag het jullie omdat er online niet zo veel over te vinden is, in vergelijking met geruchten rond de iPhone bijvoorbeeld en ik wel nieuwsgierig ben hiernaar.

Bedankt!

Moderator
    Night

*zucht*

Bijdrager
    Nikita

Afgezien van de energiezuinigheid, vraag ik mij af wat het nut of de lol is van een A-series processor in een Mac i.p.v. een Intel chip. Heel onhandig is het dat ze alle huidige Intel software via een Rosetta-achtig iets moeten gaan draaien. Dan doe je mijns inziens een stap terug.

4K-resolutie is verder volkomen overbodig. Je kan bij de huidige schermen de pixels al niet onderscheiden, dus dan zou het puur en alleen een marketing-verhaaltje zijn zonder bijkomende voordelen. Klinkt mij niet als Apple in de oren. IPS panelen zijn het sowieso al, dus echt een andere beeldtechniek verwacht ik niet.

Drastische aanpassingen aan het uiterlijk verwacht ik ook niet; de rMBP zijn nog niet zo lang op de markt.

DDR4 zou kunnen, hoewel dat pas ondersteund wordt vanaf de volgende generatie Intel chips, die volgens mij eind dit jaar op de markt komen. Dus eerder dan eind dit jaar zou ik dat nog niet verwachten.

Bijdrager
    TBITW

Ik hoop dat de nieuwe Macbook Pro’s Qi enabled zijn en 4g LTE ondersteunen.
    Al is de kans dat dit gebeurd heel klein.

Het zou wel mooi zijn dat je laptop oplaad zodra je hem op tafel legt (draadloos)!

Bijdrager
    Nikita

Draadloos laden zie ik in de toekomst nog wel komen; 4G of iets in die zin echt niet. Bij de PowerBooks heeft Apple al eens met 3G gespeeld (in beta vorm, nooit uitgebracht) dus ik zie dat niet gebeuren. Met het argument dat je gewoon je iPhone kan tetheren.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.