6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Henri Kroeze

rMBP 15" Safari en Chrome problemen

Op mijn spiksplinternieuwe 15 inch MBPro met Retina scherm, aanschaf eind januari 2014, heb ik geregeld dat Safari vastloopt.
    Dit vastlopen is dat de verbinding met de te bezoeken site wordt gelegd, het scherm op ‘wit’ gaat (meestal vlak voordat de webpagina getoond wordt) en vervolgens er niets meer gebeurt. Er is niets geladen (geen source) en de pagina blijft wit.

Start ik vervolgens Chrome, kan deze ook geen pagina meer laden, zelfde verschijnsel. Wel kan de MBP de Time Capsule vinden en data inlezen, mail blijft ook gewoon werken (verzenden en ontvangen) dus ik heb nog steeds verbinding met internet.

Enige remedie is om de MBP te resetten, dan werkt alles weer vlekkeloos.

Op divers US forums lees ik dat meer mensen dit probleem hebben, een mogelijke oorzaak is een combinatie van USB apparatuur en het ontwaken na slaapmodus. Sinds gisteren werk ik even zonder USB muis om dit uit te sluiten en verrek, net loopt de boel weer vast!
    Ik lees dus veel klachten maar ben nog nergens een oplossing tegengekomen. Mijn oude Macbook met 10.6.8 heb ik zes jaar gebruikt en die liep echt nooit vast. Ik ga ‘m spontaan missen…

Iemand een idee? Bekend probleem? Wat kan ik checken als de boel weer vast zit?

Bijdrager
    Rickje

Je spiksplinternieuwe Mac is blijkbaar al ongeveer 20 dagen oud. Had je dit probleem ook de eerste paar dagen?

Bijdrager
    Henri Kroeze

Dat is de pest, dat weet ik dus niet meer. Ik zit met rot te verzinnen of het na het installeren van bijvoorbeeld Flash is opgetreden of niet.
    Ik verdacht ook Chrome er van de boosdoener te zijn, maar als ik na een boot uitsluitend op Safari werk, treedt het ook op.

Nu ben ik aan het onderzoeken of het alleen thuis of alleen op de zaak voorkomt, of allebei. Iig thuis.

Bijdrager
    Rickje

Je kunt in Schijfhulpprogramma de bevoegdheden herstellen. Kijken of dit werkt.
    Ook kun je een nieuwe gebruiker op de Mac aanmaken, kijken hoe de programma’s draaien onder een ander gebruikersaccount.

Je maakt geen gebruik van programma’s zoals Mackeeper en CleanMyMac, he?:)

Bijdrager
    Henri Kroeze

Nope, er staan (nog) geen programma’s op als Mackeeper en consorten.

Wel Sophos anti virus.

Ik heb gelezen van de bestand bevoegdheden maar ik vind het vreemd dat dat invloed zou kunnen hebben op het plotseling ‘hangen’ van de browser(s). Ik ga’t proberen. De machine draait al weer vlekkeloos vanaf vanochtend 8 uur…

Bijdrager
    Rickje

Ik heb gelezen van de bestand bevoegdheden maar ik vind het vreemd dat dat invloed zou kunnen hebben op het plotseling ‘hangen’ van de browser(s).

Ben ik met je eens.. maarja, toch maar proberen en kijken of dat iets uitmaakt.;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.