3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Illiarus

rMBP 13" krachtig genoeg?

Hallo,

Ik denk er over om de rMBP te kopen. Ik zou de standaardupgrade willen maken naar 8 / 256 GB. Ik vraag me af of deze machine krachtig genoeg is voor wat ik ermee wil doen. Waar ik het voornamelijk voor zou gebruiken is
    -Internet surfen en streamen
    -Films / series kijken
    -Games (niet de zwaarste games, maar wel spellen als minecraft, LoL en Portal 2)
    -Textedit

Ik zou hem ook graag nog gebruiken over een paar jaar (zeg 4 jaar als schatting)

Voldoet de computer aan deze eisen of is hij er eigenlijk te langzaam voor. Er wordt namelijk gezegd dat hij vergelijkbare prestaties levert als de Macbook Air, en dat lijkt me niet genoeg om over 4 jaar nog spellen mee te spelen bijvoorbeeld.

Hoe is de batterijduur vroeg ik me ook af.

Dank

Bijdrager
    marcelnijman

Dat is echt enorme overkill voor de toepassingen die je noemt. Omdat je geen pro-toepassingen noemt zou ik in eerste instantie niet aan een MBP denken… 8 GB intern geheugen krijg je echt niet vol met Textedit:-D Reken op 500 MB per zware applicatie (Xcode, Safari, iTunes) en de helft per lichte applicatie (ik geef toe, dat zijn vage termen) los van de data. Dan kun je met 8GB makkelijk een stuk of 10 applicaties tegelijk open hebben en data bewerken. Voor de toepassingen die jij beschrijft is 2 GB genoeg. In het ergste geval zul je dan Safari moeten killen voordat je een spel gaat spelen. De optimale harde schrijf-grootte hangt erg af van wat je er op gaat zetten. Al je films? Al je muziek? Al je foto’s? Dan is 256 GB vast te klein. Maar als je bereid bent om een deel op een externe schijf te zetten zou je zelfs met een kleinere interne schijf af kunnen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Voor wat jij er mee wilt doen is deze configuratie ruim voldoende. Ook de spellen die je noemt vergen niet al te veel.
    Maar ik zou wel vast houden aan die 8GB want van RAM kun je nooit te veel hebben omdat je niet weet wat je in de toekomst gaat doen.

@marcelnijman

Omdat je geen pro-toepassingen noemt zou ik in eerste instantie niet aan een MBP denken

Als de TS mobiel wilt zijn (en geen ‘air’ wilt) heeft hij geen andere keuze want er is dan alleen maar een MBPro tegenwoordig… (Tweedehands daargelaten)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.