4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Maced.2

RM-beveiliging iTunes opnieuw gekraakt

Microsoft is niet de enige die moeite heeft om de DRM-beveiliging van muziekbestanden waterdicht te houden. Hackers hebben een programma ontwikkeld waarmee de kopieerbeveiliging van iTunes-downloads ongedaan is te maken.
    Een programmeur met de schuilnaam Igorsk heeft op het forum van Hymn-project.org een link geplaatst naar het programma QTFairUse6. Deze applicatie verwijdert Apple’s FaireUse digital rights management-technologie uit AAC-bestanden van iTunes.
    QTFairUse6 is geschreven voor Windows-computers en kan overweg met iTunes 6.0.6 en 6.0.5. Echt gebruiksvriendelijk is het programma nog niet: wie het wil gebruiken, moet zich niet laten afschrikken door de programmeertaal Python, waarin QTFairUse6 is geschreven.
    QTFairUse6 haalt de onbeveiligde AAC-bestanden uit het geheugen nadat ze het decryptieproces in iTunes hebben doorlopen, maar nog vóór het decoderen. Deze DRM-vrije gegevens worden vervolgens weggeschreven naar een bestand dat omgezet kan worden in zonder beperkingen af te spelen muziek.
    Het is maar afwachten hoe lang het zal duren vooraleer Apple met een patch op de proppen komt die deze werkwijze onmogelijk maakt. Eerdere pogingen om de FairUse DRM-technologie van Apple te kraken, werden door de computerfabrikant telkens vliegensvlug ongedaan gemaakt.
    Overigens werd begin deze week bekend dat Microsoft een lek in de DRM-beveiliging van Windows Media heeft gedicht. Het lek maakte het mogelijk om de kopieerbeveiliging van Windows Media-bestanden met behulp van een speciaal programma te verwijderen.

Bron: Zdnet

Bijdrager
    computer space

Dacht dat die van iTunes al een maand na openen store gekraakt was. Ik heb een jaar of 2 geleden al eens wat gekraakte nummers voorbij zien komen. Die crack van WMA-DRM is echter wel net uit.

Bijdrager
    cocoia

En zo wordt ook gespeculeerd dat de crack van AACS (Blu-Ray en HD-DVD) in 2007 reeds gekraakt zal zijn. Jon (van DeCSS, de DVD-beveiliging-kraker) heeft zijn zinnen erop gezet en http://www.deaacs.com al geregistreerd.

Maar alle gein op een stokje, DRM is gewoon verkeerd. Zoals de tegencampagne ook zegt, je koopt in feite defecte goederen die nog niet eens onder je eigendom vallen. Dit soort projecten vindt ik meer dan verantwoord, en DRM zal altijd gekraakt worden. Ik denk niet dat Apple een keus heeft om DRM te gebruiken of niet, en dat is nou zo jammer. Dus zal de strijd wel eeuwig voortduren :).

Bijdrager
    Turbanus

In de praktijk bak ik alle gekochte muziek netjes op cd en die store ik. De muziek importeer ik dan opnieuw en dan pas verwijder ik de “beveiligde” bestanden. Hoogste muziek-kwaliteitswaarde ingesteld, krijg je wel wat grote files, maar je hoort het ook.:wink:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.