14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    abbenhui

risico's / nadelen Paragon NTFS?

Wellicht een “domme” vraag, dan excuses.
    Ik wilde wat bestanden wegschrijven naar een externe HD van iemand anders; uiteraard was die NTFS geformatteerd.
    Standaard kan mijn prachtige Mac dat niet; na enig zoeken kwam ik bij Paragon terecht die een oplossing heeft voor schrijven naar NTFS.

Ik heb de trial er nu op staan en het werkt. Maar voordat ik 20 euro ga investeren in de legale versie:
    heeft iemand hier al ervaringen mee? Zijn er risico’s of nadelen verbonden aan dit soort “programma’s” ?

Alvast dank voor jullie reacties.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik heb er geen ervaring mee. Zelf gebruik ik het gratis alternatief, OSXFUSE. Ik gebruik het al jaren en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Bijdrager
    Unlock32

Gebruik het al 3 jaar praktisch iedere dag en geen nadelen ondervonden.

Bijdrager
    abbenhui

@Waffle:
    Ja, die OSXFUSE was ik ook tegengekomen. Maar in een ander forum las ik dat die alleen tot Mavericks ondersteund zou zijn, dus dacht ik dat ik dat met mijn Yosemite niet moest proberen.

@Unlock32
    :
    Kijk, dat hoor ik nou graag. Dat geeft een gerust gevoel.

Bijdrager
    Triumph

Gebruik het ook al jaren, kort geleden weer een update gehad. Kan nu veilig bestanden zetten op een door ‘windows’ klant aangeleverde schijven. Nog nooit mee probleem gehad.

Bijdrager
    abbenhui

Mooi!!
    Ik ben gerust; dank voor jullie commentaar.

Topic kan dicht.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Hier draait OSXFUSE als een zonnetje op Yosemite (versie 2.7.1, net geüpdatet naar 2.7.5). De kans dat software die nog niet op een nieuwere versie van het systeem is getest je computer molt is miniem. Alvorens je geld gaat uitgeven aan Paragon zou ik het gewoon even proberen.

Bijdrager
    proton

Tegenwoordig heb je OS X software voor schrijven op NTFS geformatteerde schijven niet meer nodig?