14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    abbenhui

risico's / nadelen Paragon NTFS?

Wellicht een “domme” vraag, dan excuses.
    Ik wilde wat bestanden wegschrijven naar een externe HD van iemand anders; uiteraard was die NTFS geformatteerd.
    Standaard kan mijn prachtige Mac dat niet; na enig zoeken kwam ik bij Paragon terecht die een oplossing heeft voor schrijven naar NTFS.

Ik heb de trial er nu op staan en het werkt. Maar voordat ik 20 euro ga investeren in de legale versie:
    heeft iemand hier al ervaringen mee? Zijn er risico’s of nadelen verbonden aan dit soort “programma’s” ?

Alvast dank voor jullie reacties.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik heb er geen ervaring mee. Zelf gebruik ik het gratis alternatief, OSXFUSE. Ik gebruik het al jaren en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Bijdrager
    Unlock32

Gebruik het al 3 jaar praktisch iedere dag en geen nadelen ondervonden.

Bijdrager
    abbenhui

@Waffle:
    Ja, die OSXFUSE was ik ook tegengekomen. Maar in een ander forum las ik dat die alleen tot Mavericks ondersteund zou zijn, dus dacht ik dat ik dat met mijn Yosemite niet moest proberen.

@Unlock32
    :
    Kijk, dat hoor ik nou graag. Dat geeft een gerust gevoel.

Bijdrager
    Triumph

Gebruik het ook al jaren, kort geleden weer een update gehad. Kan nu veilig bestanden zetten op een door ‘windows’ klant aangeleverde schijven. Nog nooit mee probleem gehad.

Bijdrager
    abbenhui

Mooi!!
    Ik ben gerust; dank voor jullie commentaar.

Topic kan dicht.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Hier draait OSXFUSE als een zonnetje op Yosemite (versie 2.7.1, net geüpdatet naar 2.7.5). De kans dat software die nog niet op een nieuwere versie van het systeem is getest je computer molt is miniem. Alvorens je geld gaat uitgeven aan Paragon zou ik het gewoon even proberen.

Bijdrager
    proton

Tegenwoordig heb je OS X software voor schrijven op NTFS geformatteerde schijven niet meer nodig?
    Ik gebruik voor bestanden uitwisselen tussen MAC en Windows ExFat geformateerde schijven, met partitie indeling MBR.
    Ik heb gemerkt bij een Windows 7 PC USB sticks kon lezen met GUID partitie indeling en ExFat format.

Werkt prima.

Bijdrager
    proton

Kleine correctie: Ik heb gemerkt bij een Windows 7 PC USB sticks NIET kon lezen met GUID partitie indeling en ExFat format.

Bijdrager
    Targaryen

Ik heb ook al een jaar of twee Paragon NTFS staan om mijn externe harde schijf met films en tv-programma’s te kunnen bewerken op zowel Windows 8.1 en OS X. Werkt zonder veel moeite en zonder problemen. Zeker een aanrader!

Voor mensen die zeggen dat je ExFat kunt gebruiken: Dat is juist. Maar mijn televisie bijvoorbeeld ondersteunt geen ExFat. Als ik mijn schijf in NTFS formatteer, lukt het wel. Vandaar dat die Paragon software een geschenk uit de hemel was voor mij.

Bijdrager
    abbenhui

@Proton:
    Je hebt helemaal gelijk. Maar ik denk dat het me niet in dank wordt afgenomen als ik de HD van iemand anders (vol met andere documenten) even in exFAT ga formatteren …

Bijdrager
    GoeieDag

Gebruik voor dit soort werk een aantal USB stickjes welke je FAT formatteert.
    Prima voor alle bestandsuitwisselingen tussen Mac en PC’s. Alleen grote bestanden (video’s e.d.) van meer dan 4 GB kan dan niet.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@waffle,

Ik heb OSXFUSE ook geïnstalleerd, regelpaneel staat in systeemvoorkeuren, maar NTFS schrijven/formatteren is niet mogelijk met OSXFUSE, lijkt alsof er meer voor nodig is???

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

OSXFUSE is een soort van interface die gebruikt kan worden om met andere filesystems te communiceren. Voor NTFS heb je ook nog NTFS-3G nodig. Het schijnt dat je hiervoor sinds Lion nog een patch nodig hebt, maar ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit heb geïnstalleerd. Helaas is NTFS-3G ondertussen net als Paragon NTFS een commercieel product geworden, maar je kan de oude versie nog steeds downloaden. Druk tijdens de configuratie van de installatie op “customize” en deselecteer MacFUSE. Dat is ondertussen vervangen door OSXFUSE.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.