6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    heliasje

ringtones en itunes

via itunes en mijn muzieklijst wil ik een ringtones maken wat ik in het verleden nog al gedaan heb. maar het laatst wilde ik het opnieuw doen en als ik op opties klik in toon info zegt itunes dat hij onverwacht gestopt is? zo bij elk liedje in mijn muziekbibliotheek. wat te doen ?

Bijdrager
    Yggdrasil

Open Garageband

Kies in de linkerkolom: Beltoon aanmaken, kies de ‘micro’. Open de mediakolom rechts en sleep een .mp3 naar je mediabalk. Zorg voor een stukje naar keuze uit de .mp3 van max. 45 seconden, voeg desnoods een fade-out aan toe en exporteer naar iTunes.

Bijdrager
    robert1970

En hoe gaat dat als je geen Garageband hebt of gebruikt?
    Er zijn veel topics op OMT, maar die gaan allemaal (nog) over de iPhone 3.
    De apps die daar worden aanbevolen werken niet op de iPhone 4 of 4s.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik bedoel Garageband op de Mac, die komt bij iLife dus de kans is vrij reëel dat de TS dat heeft.:)

Noot: Ik gebruik Garageband enkel voor ’t maken van beltonen.

Bijdrager
    robert1970

Dat snap ik Nick, maar hoe kun je er voor zorgen (buiten Garageband om) dat een zelf gemaakte (ring)tone in iTunes komt?

Bijdrager
    Yggdrasil

Door het format te wijzigen naar .m4r. Eerst zet je je .mp3 om aar .aac, dan verander je de bestandsnaam. Zo deed ik het vroeger, maar waarom al die stappen doen als je simpel via Garageband alles ingebakken hebt?

De TS geeft ook aan dat zijn iTunes blokkeert wanneer hij zijn .mp3 wil veranderen. Misschien kun je eens je bevoegdheden herstellen? (Schijfhulpprogramma)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.