22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    lord anubis

ring van tekst

Ik heb een ring van tekst nodig en wil deze maken in photoshop.
    Je ziet wel eens een gegraveerde ring, zoals de LordOfTheRing ring met de in gegraveerde tekst.
    Nu wil ik dus een volledige ring van alleen tekst, dus de buig, hobbel, flag whatever mode in PS, kan ik niet gebruiken.

Liefst dat letters achter/onder elkaar staan, i.p.v naast elkaar. De ring staat verticaal n.l.
    Dus

T
    E
    X
    T

i.p.v

TEXT

Mag uiteindelijk gewoon platte tekst zijn.
    Iemand suggesties waar ik een tutorial kan vinden, of suggesties om dit te creeeren?
    Heb wel een 3d tut gevonden, maar ik heb geen 3D PS versie.

Bijdrager
    Shmoo

Een cirkel maken van een object. Dan de tekst-tool pakken en de cirkel aanwijzen..

Zo werkt dat in Affinity Designer lijkt mij sterk dat dit in andere software niet zo zou werken.

Moderator
    Night

En het 3D aspect dan?

Bijdrager
    Shmoo

Daar moet je de 3D-bril voor opzetten..:nerd:

Bijdrager
    Shmoo

Sorry ik heb het weer verkeerd begrepen.

Volgens mij wilt de TS een ring maken in 3D en dan aan de binnenkant tekst erin zetten.

Held: Deke MacClelland kan dat wel uitleggen volgens mij.

Bijdrager
    lord anubis

Bedankt voor jullie reacties,

Maar ik wil een ring van alleen tekst. Geen ring op zich zelf dus.
    En ik heb geen 3D pakket, alleen PS zonder 3D.

Bijdrager
    KarelWillem

Text wrapping in Photoshop:

Wrapping Text in 3D With Photoshop

Bijdrager
    lord anubis

Hoi, is niet wat ik beschrijf.

Bijdrager
    mackerjack

zoiets dan?

Bijdrager
    lord anubis

Macker jack, hoe is dit anders dan wat Shmoo en Karel willem lieten zien?

Guys, Ik wil zeggen..

O, dit is wat ik bijna bedoel,:-P
    alleen de letters, niet het woord, moeten 90Âș gedraaid zijn en zonder de ring. Alleen de tekst en zou dus rechtop moeten staan en de tekst moet rondom kunnen lopen. Dus als je naar de achter binnen zijde kijkt van de letters ring, zie je dus de letters van hun achterzijde.

Bijdrager
    Shmoo

En ik heb geen 3D pakket, alleen PS zonder 3D.

Dan gaat het moeilijk worden, denk je niet?

Een metselaar zonder troffel, dat wordt lastig metselen.

Bijdrager
    lord anubis

Jammer voor jouw maar dit heeft niets met drieD te maken.

Bijdrager
    mackerjack

het is ook niet anders dan shmoo (die de moeite heeft genomen er een mooie animatie van te maken) alleen zijn de letters gekanteld.
    wij kunnen niet beter doen als de omschrijving zo vaag blijft.

wat ik weer uit je voorbeeld begrijp is een deel van de cirkel die ik had maar dan in spiegelbeeld. maar dat zal ook wel niet kloppen.
    en je kon het ook niet met buigen voor elkaar krijgen hoewel jouw laatste voorbeeld dat weer wel suggereert.

we proberen je echt wel te helpen en ik wordt echt wel nieuwsgierig wat nu precies de bedoeling is.

Bijdrager
    Jasperduck78

@Mackerjack Als ik de beschrijving en de laatste post van Lord Anubis lees, klopt de tweede van links in bovenstaande afbeelding volgens mij .

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@all,

Volgens mij bedoelt @lordanubis hier de getoonde ring maar dan horizontaal, zonder ring, alleen tekst dus, “als je naar de achter binnen zijde kijkt van de letters, zie je dus de letters van de achterzijde”

@lordanubis, maak even een schetsje met de “hand” en laat dat hier zien…

Bijdrager
    lord anubis

@JoopJoopJoop, bijna 100%
    de tekst ring moet verticaal zo dat je de letters leest van boven naar beneden. Letters staan dus ook verticaal.
    Dus zoals de tekst op de eerder hierboven getoonde ring, alleen rechtop, de letters staan dus onder elkaar. Op de ring hierboven zou dus iedere individuele letter 90Âș gekanteld moet zijn.

Hier een schets;

De twee cirkels zijn even hulp lijnen. Zoals ik het nu edaan heb krijg ik het niet mooi omdat ik de bovenste e onderste letter niet zo gebogen krijg om beiden zijden te zien. Zoals Joop aanduidde en ik beschreef wil ik de achter kant zien en geen spiegelbeeld van de voorzijde.

Bijdrager
    mackerjack

aha!
    omdat je in het begin zei dat buigen geen optie was, had ik de indruk dat de letters niet vervormd mochten worden.
    voor wat je nu wilt: > bewerken > transformatie > verdraaien. en dan de boel maar in de juiste vorm zetten.

maar makkelijker is toch illustrator erbij halen en dan kromtrekken. 

Bijdrager
    lord anubis

Ahum, buigen is niet de optie omdat je geen cirkel kan creëren en je krijgt geen vloeiende overgangen zowel boven als onder. Mijn voorbeeld is nu volgens deze en je beschreven stappen en zoals je ziet, ziet het er niet uit.
    Als ik b.v drie ringen zou moeten maken dan krijg je dat met met verschillende teksten nooit identiek kwa vorm/zicht.

Moderator
    Mac Daddy

Je wil de achterkant van een letter zien, maar niet spiegelbeeld? Als je een letter omdraait, is ie toch in spiegelbeeld?

Als je dit zonder photoshop 3D of een 3D applicatie wilt doen, denk ik eerder dat het hand werk wordt. Dat wil zeggen dat je iedere letter zelf gaat plaatsen, vervormen, omdraaien en dergelijke totdat ze allemaal in een ruimtelijke ring staan. Als je er meerdere moet maken, wordt het wel een helse klus dan.

Wat is het uiteindelijk doel? Want dit soort dingen zou ik veel eerder in Illustrator bouwen, omdat het door vectoren veel strakker zal worden. Als Illustrator niet tot de beschikking is, dan heb ik niks gezegd.

Bijdrager
    mackerjack

als je het perse in photoshop wil doen heb je gewoon wel wat meer werk.
    maar met de bovengenoemde methode kun je dit krijgen.
    zorg wel voor een veel hogere resolutie dan je uiteindelijk nodig hebt want de scherpte wordt minder in photoshop.

Bijdrager
    lord anubis

@mackerjack, merci
    je hebt nu toch twee of vier delen gemaakt? Als het te lang is en er een letter onderaan of boven aan komt krijg ik het niet mooi.

Als het niet lukt dan zal Illustrator Demo maar downloaden.

Bijdrager
    mackerjack

een letter boven of onder zal waarschijnlijk niet of nauwelijks leesbaar zijn.
    en ja, dit is in 2 delen gemaakt.

illustrator is sowieso veel makkelijker en kwalitatief beter voor dit soort dingen.

succes!

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.