-
Q:
Ring deurbel melding Homepod en Hue
Wat is beste manier om bij bewegingsmelding – en/of als er gebeld wordt – aan Ring deurbel een geluid of melding te krijgen op Homepod mini ?
Idem als hierboven maar dan een Hue lamp laten flitsen of naar een bepaalde kleur zetten?
Alvast dank.
Is betalend vanaf 4 acties.
En Apple homepod niet beschikbaar in IFTTTZou verwachten dat zoiets kan met ‘woning’ of ‘opdrachten’ app ?
-
Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door
yanmik.
yanmik op 30 januari 2021 om 19:45
Is betalend vanaf 4 acties.1 actie zou al genoeg zijn. .?
Maar als Apple niet in het rijtje voorkomt houdt het op.
-
KarelWillem.
<p class=”cite”>Matador op 30 januari 2021 om 20:07</p>
Ring ondersteunt officieel geen HomeKitDus eigenlijk is zoiets niet mogelijk via Ring app, woning of opdrachten ?
Lijkt me nochtans logisch dat een ring deurbel een actie zou kunnen doorgeven aan hue en homepod daar dit allemaal gangbare veel gebruikte slimme woningaccessoires zijn.
Natuurlijk kan je Ring een actie doorgeven aan Hue.
Maar niet zomaar. Dat is een van de redenen dat ik die bel weer heb doorgeschoven.
Ik verwees eerder al naar IFTTT.
Ben je door je gratis acties heen, dan kan je met een nieuw account weer verder.
https://ifttt.com/connect/ring/hue
En wil je van alles koppelen zonder allerlei accounts en software dan is ‘Hoobs‘ wel leuk.
-
Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 5 dagen geleden door
KarelWillem.
Ring moet er wat werk in stoppen om homekit te ondersteunen, en aan bepaalde (privacy-)voorwaarden voldoen, voordat ze in de homekit app gezien kunnen worden. Dat hebben ze niet gedaan. Hue wel. Wil je gemak, dan moet je voortaan even erop letten of het wel in je ecosysteem past (homekit in het geval van de homepod), voordat je zo’n smart home accessoire koopt.
Verder is het natuurlijk mogelijk van alles te koppelen, via hobby-systemen als homebridge, IFTTT, hoobs, etc. Maar dan moet je er zelf wel wat meer tijd en/of geld in stoppen, en ook eventuele zwakheden wat betreft privacy/security en mogelijke incompatibiliteit na updates zelf uitzoeken en/of voor lief nemen.
-
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.