30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 46)
  • Q:
    Bijdrager
    Grisolda

Richtlijnen uurprijs/kosten website

Hallo,

ik ben doende een eenmanstoko op te zetten en ben me aan het orienteren wat ik zou kunnen rekenen/vragen. (zowel voor hieronderstaand project als per uur)

Het geval wil dat ik offerte uit mag brengen voor een advocatenkantoor…ze willen een website, beetje de standaard onderdelen, maar uiteraard wel “op niveau” qua uitstraling, geen database-gebeuren.

Ik lever zeker kwaliteit, vergezeld van sfeertekening en eigenzinnigheid maar weet niet goed wat te weinig is en wat te veel is om te vragen.

Eerst net wat te hoog gaan zitten lijkt me wel handig zodat je uiteindelijk op een goede prijs uitkomt.
    Zowiezo, hoe ziet een regulier traject er uit… offerte-wise.
    Heeft iemand ook goede voorbeelden van offertes? een bedrijfsprotocol?…zo van hoe doen wij dingen binnen het bedrijf….etc

Ik zit in het noorden van het land en begin dus net voor mezelf.

Alvast bedankt

ps. ik kwam al wat draadjes tegen, maar wilde de repliek toch ff custommade hebben

Bijdrager
    suicide

Begin eens om je eigen website te laten zien hier?
    Portfolio online? Ik denk dat daar toch al aan af te leiden is wat je kan vragen.

Ergo, maak je duidelijke en professionele sites, of ben je ‘de buurjongen die dat ook wel kan’ ?

Bijdrager
    Grisolda

Begin eens om je eigen website te laten zien hier?
    Portfolio online? Ik denk dat daar toch al aan af te leiden is wat je kan vragen.

Ergo, maak je duidelijke en professionele sites, of ben je ‘de buurjongen die dat ook wel kan’ ?

Ha da’s een goede…ik ben nog aan het sleutelen, maar kan je wel wat beeldende kwaliteiten tonen.
    M’n eigen domein: http://www.bemoved.nl/ achter dit gebeuren komt een geanimeerde onderwaterwereld

en nog een ander project in aanbouw: http://www.bemoved.nl/portfolio/BM-web-forina.jpg

collage van allerhande wieren… komt geanimeerde kompasnaald (van wrakhout) in als aanwijzer

verder van alles wel gedaan maar wil nu eindelijk es ff een goede portfolio in elkaar draaien

Bijdrager
    freshface

En ander werk ?
    Of was dat alles.

Hiet er goed uit, maar dat is dan ook alles dat ik kan zeggen.
    Ik kan het niet beoordelen op andere factoren.

Bijdrager
    Grisolda

hahaha tough crowd hiero….
    Heb wel wat dingen online, maar je weet hoe dat gaat… de klant wil de plaatjes groter etc etc en weg verhoudingen maargoe:
    http://www.dutchharnesshorse.com/ (ook logo ontwerp)

http://www.keik.nl inmiddels niet meer onder beheer…dwz waar nu tekst staat voor de betreffende onderdelen (in het middenstuk) was het ooit een fade naar een afbeelding.

nou zo eerst maar es ff?

Bijdrager
    Grisolda

enne ja de insteek is professioneel (volgens mij komen de antwoorden sneller met die vermelding erbij) :wink:

en wat ook wel leuk is… vermeld er ff bij wat voor functie jullie zelf betrekken?….kan ik ook ff m’n eigen “waarde” aan de geboden sugessties kleven.

Bijdrager
    soulutions

Ligt het aan mij of aan de browser of zijn de sites (van jezelf) alleen maar plaatjes? Wel mooie plaatjes enzo hoor maar niet echt de moeite van het noemen waard als er verder niks gecommuniceerd wordt. Bij die paardensite staat dan een link naar diegene die het gemaakt heeft (jij dus) en een klik daarop komt uit in een ‘dood-lopende’ straat… ik ben zelf grafisch vormgever met al 5 jaar een eigen zaak en heb in de loop van de tijd toch wel erg veel opgestoken van communicatie en die heeft soms nix met smaak en vorm te maken…

Daarnaast vind ik het altijd leuk om kennis te maken met nieuwe mensen en hun ideëen… plus je stijl, voor zover ik kan zien, vind ik wel leuk (kan alleen niet goed zien of je het zelf gemaakt en geïllustreerd hebt of…).

Als je wilt nodig ik je uit ’s bij ons langs te komen…
    PM me maar of kijk ’s op Soulutions | vormgeving (nog in onderhoud zijnde – krijgt fysieke update vanwege nieuwe inboedel)…:wink:

Bijdrager
    Grisolda

Ligt het aan mij of aan de browser of zijn de sites (van jezelf) alleen maar plaatjes?

Klopt, zijn alleen maar plaatjes…. die 1e (bemoved) is de splash van mn eigen gebeuren…komt nog van alles achter…die 2e is ook nog in aanbouw …in een nabije toekomst zijn dit volwaardig klikbare hersenspinsels.

En ja alles is van mijn hand… hoewel ik, zoals moge blijke me wel graag bedien van foto-elementen, maar bijv. dat billboard is voor het grootste deel geshopped

Zit ik nog wel met mijn aanvankelijke vraag… (ik had beloofd dinsdag een offerte aan te leveren)

Bijdrager
    zero200
    ”soulutions”

ik ben zelf grafisch vormgever met al 5 jaar een eigen zaak en heb in de loop van de tijd toch wel erg veel opgestoken van communicatie en die heeft soms nix met smaak en vorm te maken…

ik wil niet negatief overkomen maar voor iemand die 5 jaar een eigen zaak heeft heb je bagger weinig verstand van sites (voor zover ik kan zien) want geen enkele webdesigner die wilt dat mensen op zijn site komt zal ooit text in plaatjes gooien! dan kunnen zoekmachines geen content zien! ik wil geen critiek uiten op je design skilles want die zijn duidelijk beter dan die van mij! mooie site! alleen wel jammer dat die zo slecht in elkaar zit!
    ik hoop dat je update alle text in plaatjes weer gewoon text maakt!

Bijdrager
    zero200

bij mij op stage vragen ze €85 per uur, maar ze hebben daar best veel verstand van webdesign (vooral nadat ik daar stage kwam lopen:P )

Bijdrager
    Grisolda

bij mij op stage vragen ze €85 per uur,

Fanks, dat is alvast 1 bedrag….. Kom maarrr wie roept andere bedragen?!
    en wat zou een site voor een advocatenkantoor bij jou op stage kosten?

Bijdrager
    zero200

licht eraan wat die wilt, de gemiddelde site zit rond de 3000 euro daar (inclusief CMS (content management system) die bouw ik altijd :D)

Bijdrager
    Grisolda

gemiddelde site zit rond de 3000

heb je ook voorbeelden van een gemiddelde site van hun?
    en wellicht het gehele scala…? …toegelicht… :wink:

Bijdrager
    Dianne

Ik denk dat je ook moet kijken naar wat je per maand aan kosten hebt, en op basis daarvan een prijs moet vaststellen.

Sommige webbureaus rekenen een prijs per component: een prijs per pagina, een prijs voor bepaalde techniek zoals flash, een prijs voor een CMS, enz..Ze hanteren dan wel een uurtarief voor meerwerk.

De website van FNV Kiem biedt ook veel informatie: http://www.fnv-kiem.nl .
    En http://www.ictoffice.nl is ook wel nuttig (over FENIT voorwaarden en auteursrecht).

Bijdrager
    Dianne
    ”zero200″

licht eraan wat die wilt, de gemiddelde site zit rond de 3000 euro daar (inclusief CMS (content management system) die bouw ik altijd :D)

Da’s best goedkoop:)

Bijdrager
    Grisolda

Wederom alvast bedankt voor de reacties tot dusver!!! ik zal de url’s ook es na spitten. Helemaal goed!

Maar wat ik nu (op deze korte termijn) ook erg interessant vind om te weten is: wat doet een gemiddelde professionele site?… en specifiek de gemiddelde site voor een advocatenkantoor….

ik snap dat het van allerhande nuances aan elkaar hangt, maar een globaal beeld zou wel prettig zijn.

Bijdrager
    zero200

ja maar dan heb je niet zo een super uitgebreid CMS
    ik heb geen iedee hoeveel deze gekost heeft maar ik denk dat dit wel een gemiddelde site is:
    http://www.berkhofenpartners.nl

ik zit nog niet zo super lang bij hun dus ik heb niet al hun sites kunnen zien, en alles wat ik heb gezien is veel groter dan gemiddeld of is nog niet online

Bijdrager
    Es

Voor zover ik weet is een gemiddeld uurtarief van een freelance ontwerper tussen de 55 en 65 ex btw. Ik zit daar zelf ook tussenin. Een gemiddeld aantal uren geven is onmogelijk want hangt van site af en van jezelf (hoe snel ben je). Dat is echt iets dat je zelf uit moet vogelen. Ik ben nu 3 jaar zelfstandig en merk nu dat ik goede offertes maak (de gemaakte uren komen meestal vrij precies overeen met wat ik geoffreerd heb) maar ik basseer die op mijn ervaringen qua hoeveelheid werk/tijd etc dus daar heeft een ander niets aan. Houd ook altijd rekening met onvoorziene uren, ik zet er ook altijd een aantal in mijn offertes. Verder splits ik het ook echt op in ontwerp en bouwen etc. Ook al houd ik me daar niet precies aan, mijn ervaring is dat klanten het fijn vinden om een idee te krijgen wat er met hun geld gebeurt. Dus niet zomaar 40 uur neerzetten maar een beetje grof opdelen in werkzaamheden.

Succes!

Bijdrager
    Grisolda

Voor zover ik weet is een gemiddeld uurtarief van een freelance ontwerper tussen de 55 en 65 ex btw. Ik zit daar zelf ook tussenin. Een gemiddeld aantal uren geven is onmogelijk want hangt van site af en van jezelf (hoe snel ben je).

True, maar…. is dat niet een beetje een richtlijn…kijk je ook niet naar wat voor klant je hebt, etc? Ik neem aan dat vaker gewoon een bedrag word vermeld op de offerte zonder een specificatie van het aantal uren?

Ik zou ook graag gewoon wat bedragen horen (nu ff geen uurprijzen) omdat ik daar wel es ff gemiddelden in wil ontdekken …dit staat dus los van mijn eventuele uurprijs…. misschien doe ik er wel veel te lang over… maar dat boeit nu even niet ….wel bedankt so far voor de uurprijs richtlijnen overigens want hier heb ik zeker wat aan!….

maar het hele spectrum uitgelicht: wat vraagt een bedrijf dat bijzondere sfeervolle websites bouwt voor…..
    * de bakker op de hoek……
    * de zelfstandige brillenzaak….
    * de concurent van de brillenzaak maar dan nu een keten van brillenzaken…..
    * het advocatenkantoor….
    * de multinational (ahum)

wat is de spreiding zeg maar

Bijdrager
    zero200

ik heb een “mooie” advocaten site gevonden: http://www.baliebrussel.be/ er zitten wel wat dingen waarvan je denkt van “ja, ok waarom hebben ze dat” maar ik dacht dat je misschien daarvan een beetje kon afkijken wat een advocaten bureau op zn site zou willen. verder heb ik gevonden dat de meeste advocaten bureaus ongeveer 10 paginas hebben met informatie, meestal kleine site (past op een 800×600 scherm zonder te scrollen) verder hebben ze nix bijzonders. baliebrussel.be is een uitzondering want die heeft veel meer

Bijdrager
    Grisolda

ik heb een “mooie” advocaten site gevonden

Ha leuk! bedankt voor het meedenken alvast… ik laat zeker het eindresultaat een x zien.

Bijdrager
    kluivers

Een bedrijf dat in een vergelijkbare situatie zit rekent bij mijn weten 70 euro ex per uur. Ken daarnaast een bedrijf dat huisstijlen uitwerkt en daar iets boven zit maar geen eenmans zaak is en dus meer slagkracht heeft.

Bijdrager
    zero200

ik las in een boekje van de zaak dat je niet meer uit moet geven als 1000 euro voor een simpele site (nou heb ik geen idee wat zij met simpel bedoelen) maar goed, misschien heb je daar wat aan

Bijdrager
    soulutions
    ”zero200″
    ”soulutions”

ik ben zelf grafisch vormgever met al 5 jaar een eigen zaak en heb in de loop van de tijd toch wel erg veel opgestoken van communicatie en die heeft soms nix met smaak en vorm te maken…

ik wil niet negatief overkomen maar voor iemand die 5 jaar een eigen zaak heeft heb je bagger weinig verstand van sites (voor zover ik kan zien) want geen enkele webdesigner die wilt dat mensen op zijn site komt zal ooit text in plaatjes gooien! dan kunnen zoekmachines geen content zien! ik wil geen critiek uiten op je design skilles want die zijn duidelijk beter dan die van mij! mooie site! alleen wel jammer dat die zo slecht in elkaar zit!
    ik hoop dat je update alle text in plaatjes weer gewoon text maakt!

Over communicatie gesproken: Begrijpend lezen is hierbij een belangrijk uitgangspunt, alleen niet iedereen heeft dit onder de knie:
    a. Ik heb niet gezegd dat ik sitebouwer of webdesigner ben… ben grafisch vormgever en heb het bouwen overgelaten aan profs (de ondergrond zeg maar, ik heb het onwerp gedaan qua wat er te zien is- om alles ff simpel uit te leggen, zeg maar) iedereen moet doen waar ie goed in is…
    b. ‘ooit text in plaatjes gooien’? Is dit een ongeschreven regel ofzo die je hebt aangeleerd en nog niet hebt afgeleerd? Zoekmachines werken tegenwoordig niet alleen meer met content hoor… daarnaast is deze wel aanwezig maar niet zichtbaar…
    c. Erg rechtlijnig denken is een zwakte: bij de site ben ik uitgegaan van snelheid van laden van de site en dat op elk platform hetzelfde te zien is: vandaar geen tekst maar images.
    en d. als update krijgt ie een visuele update vanwege ons nieuwe interieur – en ja, met tekst als pic daarin (ik hoop dat je hier geen slapeloze nachten aan overhoudt…:wink: )

Graag eerst lezen voordat je reageert – als je mijn site had bekeken zag je daar in mijn archief/portfolio ook geen (of nauwelijks) sites of i.d. staan, dus kom je wel negatief over, ja…

Bijdrager
    Grisolda

ik las in een boekje van de zaak dat je niet meer uit moet geven als 1000 euro voor een simpele site (nou heb ik geen idee wat zij met simpel bedoelen) maar goed, misschien heb je daar wat aan

hahahahahaa… wat die zaak ervoor wil uitgeven zeker?… dunkt me wel als bijzonder weinig….

een vriend (met videoproductiebedrijfje) van me z’n eerste reactie was 10 miel, toen ik daar wat geschrokken op reageerde was ie toch stellig met z’n 5 miel minstens …dus in die richting zat ik wat te denken, maar steek hier dus graag m’n licht op.

Bijdrager
    Grisolda

wie stuurde mij zojuist een authorization request?…. wil diegene ff pm-ettje doen met zijn/haar messengernaam?… ik gebruik proteus en die heeft geen “add person die jij net hebt ge-authorized knopje”

Bijdrager
    zero200

de zaak is een blad voor bedrijven ze hadden een speciaale uitgave over internet, toen ik dat las vond ik het ook bijzonder weinig (misschien is het wel een mooie prijs voor een site die in frontpage is gemaakt :P)

Bijdrager
    soulutions
    ”Dianne”

Ik denk dat je ook moet kijken naar wat je per maand aan kosten hebt, en op basis daarvan een prijs moet vaststellen.

Sommige webbureaus rekenen een prijs per component: een prijs per pagina, een prijs voor bepaalde techniek zoals flash, een prijs voor een CMS, enz..Ze hanteren dan wel een uurtarief voor meerwerk.

Dit wilde ik je ook net zeggen als reactie – zomaar iets vragen als de voorheen genoemde €85,-/uur is wel een richtprijs maar door een stagiaire genoemd, die dit, gezien zijn reactie, wel veel vind voor wat zijn stagebieder haar klanten biedt, maar dit is een reële uurprijs mits je rekening houdt met het feit dat het hier gaat om een geregistreerd en professioneel bedrijf i.p.v. een (misschien) startend bedrijfje dat zich nog moet ‘bewijzen’ (laat staan alle ‘benodigde’ investeringen heeft gedaan tot het kunnen produceren tot een verantwoord product – dus met legale software, onder naam van een bij KvK geregistreerde onderneming onder een geldig B.T.W. nummer e.d.)

Dus Grisolda – ja vraag is niet zomaar 123 te beantwoorden en in deze zou ik zeggen dat je je moet kijken wat het je kost (vooral qua tijd), wat je wensen zijn (dus wat je ermee wilt verdienen – bijvoorbeeld het eerste deel van je ‘startkapitaal’) en met dit in je achterhoofd een reëel voorstel neerlegd bij je opdrachtgever. Niet te goedkoop maar ook geen hoofdprijzen…
    suc6

Bijdrager
    zero200
    ”soulutions”

a. Ik heb niet gezegd dat ik sitebouwer of webdesigner ben… ben grafisch vormgever en heb het bouwen overgelaten aan profs (de ondergrond zeg maar, ik heb het onwerp gedaan qua wat er te zien is- om alles ff simpel uit te leggen, zeg maar) iedereen moet doen waar ie goed in is…
    b. ‘ooit text in plaatjes gooien’? Is dit een ongeschreven regel ofzo die je hebt aangeleerd en nog niet hebt afgeleerd? Zoekmachines werken tegenwoordig niet alleen meer met content hoor… daarnaast is deze wel aanwezig maar niet zichtbaar…
    c. Erg rechtlijnig denken is een zwakte: bij de site ben ik uitgegaan van snelheid van laden van de site en dat op elk platform hetzelfde te zien is: vandaar geen tekst maar images.
    en d. als update krijgt ie een visuele update vanwege ons nieuwe interieur – en ja, met tekst als pic daarin (ik hoop dat je hier geen slapeloze nachten aan overhoudt…:wink: )

a. die profs van jou zijn lang niet zo goed als ze zig voordoen aan jou want dan hadden ze je wel verboden om text in plaatjes te gooien! en dan hadden ze wel een beetje meer css gebruikt (stuur ze maar eens langs: http://www.w3schools.com/css )
    b. zoekmachines werken tegenwoordig meer met content dan vroeger, ze werken ook meer met links die naar jou site wijzen en ze werken helemaal niet meer met meta tags (op een paar zoekmachines na) en ze kunnen nogsteeds geen text zien die in plaatjes zit.
    voorbeeld: mijn oom is een ontzettend goede fotograaf (een van de beste in nederland) en heeft zelf een site gemaakt voor zichzelf, ik wou een keer hem opzoeken op het internet en toen typte ik hem in in google, na iets van 11 paginas had ik hem eindelijk gevonden door zijn route beschrijving omdat hij dat als enigste had getyped en daar had hij de naam van zijn bedrijf in had staan, de rest van de paginas werden niet door google gezien (doordat alle text in plaatjes zat).
    vraag maar aan elke goede webdesigner die er is en hij zal je zeggen dat text niet in plaatjes horen.
    c. snelheid gaat er flink op achteruit op de manier dat jou site in elkaar zit: er is totaal geen css gebruikt (dat zorg voor flink hogere snelheden) en de hele site zit in tabellen (tabelen zijn bebruikt om informatie in weertegeven, niet voor layout.) dat ze er in alle browsers hetzelfde uitzien daar is de kans wel heel groot bij.

verder wou ik alleen zeggen dat ik dit zeg om je te helpen, anders had ik je gewoon genegeerd. je kan me toevoegen op msn/ichat als je wilt en ik kan je dan wel verder helpen. geld ook voor Grisolda

Bijdrager
    Grisolda

was jij dat daarnet van die authorize-request Justin? …had wat snel op “ok” geklikt en vervolgens geen mogelijkheid die persoon toe te voegen

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 46)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.