12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Pivni Pes

Rewrite URL

Ik heb via de admin panel bij mijn provider een subdomein aangemaakt (nas.domein.nl)
    In de map “nas” heb ik een index.php pagina aangemaakt met de volgende inhoud:

<?php<br />
    header("Location: http://nas-cg.domein.nl:8080");<br />
    exit;<br />
    ?>

Als ik nu “nas.domein.nl” in tikt, dan wordt ik automatisch doorverwezen naar “http://nas-cg.domein.nl:8080/webUI/login.cgi&#8221;
    Dan kan ik op mijn nas inloggen, dus het werkt allemaal wel, alleen vindt ik dat stukje “:8080/webUI/login.cgi” een doorn in het oog.
    Nu wil ik dat met een mod_rewrite oplossen via een .htaccess, althans, ik denk dat dat zo moet.
    Maar nu ben ik al een aantal uurtjes verschillende pagina’s aan het uitspitten, maar ik kom er niet mee uit.
    Veel wat ik vindt is PHP technisch omschreven, en aardig abracadabra voor mijn.
    Ik heb totaal geen verstand van scripten en of PHP.

Mijn brutale vraag is of dat hier iemand mij mee kan helpen?

Lid
    Pepperonie

Ligt een beetje aan je NAS of dat dat mogelijk is.
    Kan je ons daarom wat meer vertellen over de NAS die je hebt?

Bijdrager
    johnkeates

Nee zo moet het niet en zo kan het niet. Dat komt door dat jouw nas op poort 8080 werkt. En dat is dus een compleet andere TCP verbinding. URL Rewriting kan je alleen gebruiken om een URL op de webserver zelf te herschrijven.

Je zou wel een proxy kunnen gebruiken, maar waarom zou je dat willen doen? Is het niet veel makkelijker om die NAS op poort 80 te laten draaien.

Stel dat je die URL echt zo ‘lelijk’ vind.. (wtf?) dan kan je altijd nog de boel in een frame draaien.

Bijdrager
    Pivni Pes
    Pepperonie op 21 januari 2012

Ligt een beetje aan je NAS of dat dat mogelijk is.

Kan je ons daarom wat meer vertellen over de NAS die je hebt?
    Sorry, dat had ik inderdaad beter kunnen vermelden.