4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    wido

Return in tekst vervanging Pages

Beste mensen,
    Ik moet in Pages documenten geregeld een zelfde blok tekst typen. Via automatische correctie heb ik de tekst ingevoerd, en die komt dan ook in het document als ik de afkorting daarvan typ. Maar… de regels in dat blok tekst die op een nieuwe regel moeten beginnen blijven gewoon achter elkaar staan, ook al heb ik ze ingevoerd met option+return om op een nieuwe regel te beginnen. In andere programma’s die de automatische correctie van OSX gebruiken, bijvoorbeeld mail, krijg ik de tekst wel op een nieuwe regel als ik gebruik maak van option+return. Weet iemand hoe ik dit in Pages ook voor elkaar krijg? Nu moet ik telkens alles met de hand corrigeren. Word 2011 doet dit wel zonder problemen, maar ik zou zo graag altijd Pages willen gebruiken…
    Alvast bedankt voor de hulp!

Moderator
    Night

Heb je al geprobeert dit stukje tekst eerst op te maken in TextEdit en dit vervolgens in Pages te plakken? gebruik wel de ‘Plain text’ optie (?-?-T)

Bijdrager
    wido

Ja, in TextEdit werkt het wel. Ik maak de tekst dus daar en kopieer het dan naar Pages.
    Op een of andere manier werken de ‘eigen’ programma’s van OSX blijkbaar wel met de autocorrectie met regelterugloop d.m.v. option+return, maar Pages niet. Als ik het bij opties–>automatische correctie in Pages met regelterugloop opgeef, zie ik het in het vakje wel, totdat ik klaar ben, dan zet hij daarna ook in het vakje alle tekst weer achter elkaar. Zou het een bug zijn?

Moderator
    Night

zou kunnen:?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.