7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Mmmarco

Retrospect voor OSX niet goed?

Ai, ai, ai. Retrospect (nieuwste versie) onder OSX (nieuwste versie) werkt niet zo lekker. Als ie draaid kan ik geen CD’s branden. Toast (nieuwste versie) ziet geen brander. Wel als ik Retro quit. Strange? Is een interne Superdrive applecompatible brander.

En Retro ziet mn VXA 60 gig tape als 2 gig. Ook erg vreemd.

Iemand dit ook gehad?:cry:

Bijdrager
    Jan-Willem

bij mij doet ie het perfect.

Bijdrager
    Mmmarco

Welk Os draai dan je en op wat voor machine? Dan kan ik er misschien iets mee? :wink:

Bijdrager
    Jan-Willem

hebbie de laatste driver update geinstaleerd??

Bijdrager
    Mmmarco

Jep. En mn appleverkoper had het erover dat retrospect onder OSX standaard de intenre dvd brander niet ziet. Is uitgeschakeld totdat ze bij retro weten hoe het moet functioneren met osx… ?

Vroeger liet ik mn machines na ‘zet uit’ commando in retroscreensaver achter. Nu kan dat niet meer? Iets te maken met osx en bevoegdheden?

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”Mmmarco”

Jep. En mn appleverkoper had het erover dat retrospect onder OSX standaard de intenre dvd brander niet ziet. Is uitgeschakeld totdat ze bij retro weten hoe het moet functioneren met osx… ?

Vroeger liet ik mn machines na ‘zet uit’ commando in retroscreensaver achter. Nu kan dat niet meer? Iets te maken met osx en bevoegdheden?

retroscreensaver??? anyway als ik retro opstart vraagt ie naar m’n administrator passwd zodat ie root kan worden.

Bijdrager
    Mmmarco

Naast de server worden de andere machines ook gebackupped in hetzelfde script. Eleke nacht draaid er een backup van ‘in bewerking’ op server en ‘in bewerking map’ op elke machine.

Onder OS9 kon je de client-machines uitzetten aan het eind van de dag, waarna er en screensaver van retrospect aankondigde dat de machine wachtte tot ie was gebackupped. Na backup ging de machine automatisch uit.

Als ik onder OSX de client-machines uitzet komt er geen bericht van retrospect client…

<update> 2 gig is opgelost. Kwam door hergebruik van oud backup-script. Nagemaakt ipv gecopieerd van oude retro en was goed.</update>

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.